Re: Jaki najwiekszy dysk?

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Wed 25 Aug 2004 - 10:20:05 MET DST

Użytkownik "radarek" <ufo@onet.pl> napisał w wiadomości
news:cghgk3$2k54$1@mamut1.aster.pl
> Użytkownik "Michal Kawecki" <kkwinto@o2.px> napisał w wiadomości

> Przenoszenie dyskow nie jest kazdemu potrzebne, a jesli sie to robi
> to tylko dla kopiowania - wystarczy odpalic jakis manager plikow
> chocby
> z dyskietki albo cd.

Nie wystarczy. Partycje założone przy zainstalowanym na dysku
DiskManagerze są zupełnie inaczej skonfigurowane; krótko mówiąc - bez
załadowania do pamięci programiku DM siedzącego w MBR dysku nie da się
ich (najczęściej) prawidłowo odczytać. Dlatego warunkiem poprawnej
obsługi takiego dysku jest albo uruchamianie z niego systemu (wtedy DM
wczytuje się jako pierwszy do pamięci komputera), albo ładowanie DM z
osobnej dyskietki jeszcze przed uruchomieniem systemu.

> Partycje wystarczy raz zalozyc. Z dyskietki juz praktycznie nikt nie

W opisie DM wyraźnie zaznaczają, że jego odinstalowanie może się wiązać
z koniecznością przepartycjonowania dysku.

> korzysta, zreszta jak sam mowisz da sie z niej odpalic wszystko

Spotykałem sytuacje, kiedy dysk z DM przełożony do innego komputera, po
włączeniu do pracy bez załadowania DM do pamięci, utracił dane.

> poprawnie. Co do usuwania tego programu to nie mialem z tym problemu,
> pamietam ze jak przekladalem swoj dysk to czesto to robilem. Zreszta

Spotykałem sytuacje, kiedy nie dało się tego zrobić bez utraty danych. A
wykonanie backupu 80 GB dysku nie jest ani proste, ani często robione.

> noszenie dyskow mija sie z celem jak sie ma kilka rw i nagrywarke.
> Wazne jest ze
> program jest stabilny w trakcie uzytkowania systemu i nie powoduje
> zadnych konfliktow.

Dla mnie wszystko, co odbiega od normalnej obsługi dysków i partycji
jest źródłem potencjalnych konfliktów. W normalnej pracy możesz się z
nimi nie spotkać, i owszem, jednak już awaria dysku i konieczność
odzyskiwania danych bądź naprawy partycji zmusi cię do poszukiwania
narzędzi, które z DM poprawnie współpracują. A zapewniam cię, że nie
jest to takie proste.

/odpowiadając zmień px na pl/