Re: Czy athlon mobile 2500+ potrzebuje sterownikow?

Autor: Drakoo <drakoo_at_wp.pl>
Data: Wed 25 Aug 2004 - 10:32:05 MET DST

> No nie ukrywam, ze nie mam 100% wiedzy, ale ja zdobywam - a podkrecenie
> procesora na pewno nie zwolni go :). Poza tym wlasnie po to pisze zeby sie
> uczyc co i jak. Procesor chodzi stabilnie - testowalem programami.
> Temperatura moze nie jest rewelacyjna ale 52 C nie jest tez zle (skoro 85
> moze wytrzymac).

Według specyfikacji może wytrzymać 100 C

Ale temp zalezy tez od warunkow w moim pokoju :). Ale przy
> duzych upalach itp przy pelnym obciazeniu siegala mi nawet 60C - max jakie
> kiedykolwiek mialem to 62 C.
>
> Plyta glowna Soltek FRN3-L. Ram PC3200 2x512 MB Dual (kolejne numery
> seryjne) Twinmos 2,5 CAS.
>
> W tej chwili mi chodzi komp na FSB 166, mnoznik 14, pamieci 166. Napiecia
> standardowe.

Ja na "dzień dobry" puściłem swojego mobile na 11x200, bez zmiany napięcia
(1,45 V), na płycie ASUS i nie miałem żadnych problemów...

> Pamiec jest troche podkrecona recznie w tej chwili z CAS 2,5 na 2 oraz
Tras
> z 8 na 7.
> RAS to CAS standardowo 3
> Ras precharge standardowo 3

Spróbuj najpierw ustawić jak największą FSB , potem dostosuj do niej pamięci
i proc ile się da... synchro oczywiście jest najlepsze

> Natomiast nie udalo sie wlaczyc winsowsa, jak probowalem zmienic na
> 9-10x200. Nie wiem co moze byc powodem...

Trudno powiedzieć, wiem natomiast że niektóre mobo mają hmmm.. "problemy" z
prawidłowym działaniem w niektórych częstotliwościach, popatrz, kombinuj. 10
czy 11x200 to żaden problem dla procka który masz... pamiątki PC 3200, więc
stworzone do pracy min. na fsb 200... może problem jest z mobo, nie wiem bo
jej nie znam...

> Moj tez moze szybciej niz 166 x 14 ale nie chce szybciej. Bardziej mi
> chodzilo uruchomienie pamieci na pelnych 200...

No i wtedy będzie szybciej ...zawsze lepiej kręcić magistrale niż mnożnik

 Pozdrawiam
Seba