Re: Jaki najwiekszy dysk?

Autor: radarek <ufo_at_onet.pl>
Data: Wed 25 Aug 2004 - 11:10:12 MET DST

news:hjihgc.lfv.ln@kwinto.prv...
> Użytkownik "radarek" <ufo@onet.pl> napisał w wiadomości

> Nie wystarczy. Partycje założone przy zainstalowanym na dysku
> DiskManagerze są zupełnie inaczej skonfigurowane; krótko mówiąc - bez
> załadowania do pamięci programiku DM siedzącego w MBR dysku nie da się
> ich (najczęściej) prawidłowo odczytać. Dlatego warunkiem poprawnej
> obsługi takiego dysku jest albo uruchamianie z niego systemu (wtedy DM
> wczytuje się jako pierwszy do pamięci komputera), albo ładowanie DM z
> osobnej dyskietki jeszcze przed uruchomieniem systemu.

Wiem jak to dziala bo sam uzywalem. Tyle tylko ze wystarczy miec manager
plikow na dyskietce bo i tak bedziesz ladowal DM ze swojego dysku, ktory
przenosisz.

> W opisie DM wyraźnie zaznaczają, że jego odinstalowanie może się wiązać
> z koniecznością przepartycjonowania dysku.

Moze nie znaczy musi.

> Spotykałem sytuacje, kiedy dysk z DM przełożony do innego komputera, po
> włączeniu do pracy bez załadowania DM do pamięci, utracił dane.

Nie moge tego skomentowac bo wcale nie jest powiedziane, ze DM mial z
tym zwiazek. Rownie dobrze moglbym przytoczyc jakis przypadek ze ktos
utracil dane przekladajac dysk bez DM.

> Spotykałem sytuacje, kiedy nie dało się tego zrobić bez utraty danych. A
> wykonanie backupu 80 GB dysku nie jest ani proste, ani często robione.

Potrzeba usuniecia DM jest praktycznie zadna - jezeli ktos nie potrzebuje
przenosic dysku - zadna.

> Dla mnie wszystko, co odbiega od normalnej obsługi dysków i partycji
> jest źródłem potencjalnych konfliktów. W normalnej pracy możesz się z
> nimi nie spotkać, i owszem, jednak już awaria dysku i konieczność
> odzyskiwania danych bądź naprawy partycji zmusi cię do poszukiwania
> narzędzi, które z DM poprawnie współpracują. A zapewniam cię, że nie
> jest to takie proste.

Akurat narzedzia typu scandisk dzialaja dobrze. Jezeli chodzi o fizyczne
uszkodzenie to przed tym nic poza kopia zapasowa nie chroni.
Jedynym przeciwwskazaniem dla tego programu jest latwosc przenoszenia
dysku, bo jest z tym wiecej zabawy. Jezeli ktos sie nie chce w to
bawic moze kupic za 100zl nowy kontroler na pci i juz sobie moze podlaczac
duze dyski i przenosic bez dodatkowych ceregieli. Program jest darmowy
i to tez jest jego zaleta.