konkluzja - dlugie

Autor: ::: sebo ::: <shopen_at_space.pl>
Data: Wed 25 Aug 2004 - 07:35:20 MET DST

I wlasnie w tym problem !!!, juz prawie zdecydowalem sie na canona, to
odezwali sie "epsonowcy" :).
Lecz po zastanowieniu i zweryfikowaniu swoich potrzeb przyjelem
nastepujace kryteria co do planowanego kupna drukarki:
1. to co na poczatku wydawalo mi sie ciekawostka w epsonie - druk na
plytkach - nie musi tego posiadac - na allegro wypatrzylem naklejki i
maszyne do pozycjonowania w zestawie za 30 pln
2. ilosc atramentow - 4 w zupelnosci wystarcza - choc podejrzewam, ze
takie kolory jak light cyjan - podejrzewam, ze daja mozliwosc uzyskania
bialego wydruku na ciemnym tle (choc moge sie mylic).
3. od czasu do czasu bawie sie w gimpie pod linuxem, albo cos tam soebie
w linuxie dlubie - dobrze by bylo, zeby dzialala i pod tym systemem -
wiec przyjelem zalozenie, za fajnie aby poza usb posiadale jeszcze
zlacze lpt - moze byc mniej problemow z odpaleniem :)
4. nie planuje drukowac masowo fotografi - i na wydruku zdjecia lepszym
niz odbitka z labu mi nie zalezy
5. drukarka ktora planuje zakupic ma byc na tyle dobra i droga, zeby
tusze do niej nie przekraczaly wartosci samej drukarki (moze dziwne
zalozenie, ale do tej pory posiadalem drukarki z nizszej pulki, gdzie
jak skonczyly mi sie tusze i stawalem przed pulka z oryginalami - to
zastanawialem sie czy nie lepiej kupic nowa drukare :) );
6. roznica 1-2 sekund w wydruku strony nie ma dla mnie najmniejszego
znaczenie - bo drukwal bede po kilkanasnie stron na tydzien.
7. bezposrednie polaczenie z cyfrakiem tez nie jest mi potrzebne
i... generalnie na tej podstawie - wlasciwa drukarka z porownywanych
chyba okazalby sie canon i560, gdyby nie ....epson stylus c84
Konkluzja: porownuje canona i650, epsona r200 i c84
+ canona: wg bardzo wielu opnii - chyba jedna z najlepszych drukarek tej
klasy na rynku, sam czyje sentyment do tej marki - mam ich cyfraka, a w
pracy ksero i fax :), pomimo opini o zuzywajacych sie glowicach - cena
oryginalu wraz z zestawem zapasowych oryginalnychtuszy na allegro o ile
dobrze pamietam 300 pln
- canona: najdrozsza z porownywanych;
+ epsona r200: 6 tuszy, druk na plytkach, tanszy(zakup) od canona;
- brak lpt, nie znalazlem info o cenie glowicy na wypadek awarii, brak
doswiadczen z tym producentem;
+ epsona c84: miesci sie w opisanych powyzej kryteriach, najtanszy;
- nie znalazlem info o cenie glowicy na wypadek awarii, brak doswiadczen
z tym producentem;

I co Wy na to - sory za wypociny - gratulacje dla cierpliwych