Re: Chipset NFORCE 2

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Fri 20 Aug 2004 - 21:21:33 MET DST

Użytkownik "Muerte" <muerte@sun-net.trzepak.net> napisał w wiadomości
news:cg4upb$bel$1@opal.futuro.pl
> Witam..
>
> [...]
>
> ja wlasnie nabylem szczesliwie ASUSA na nforce2 i probuje toto
> uruchomic pod win2k [SP4]
> no i dupa, wszystko ladnie chodzi dopoki nie zainstaluje sterownikow
> do plyty, czyli nforce2. wtedy komp zaczyna sie bootowac 5 minut, nie
> dziala wbudowany dzwiek. zainstalowanie Radeona 9600 jest juz
> calkowicie niemozliwe, poniewaz po zainstalowaniu nawet najnowszych
> sterownikow komp przestaje sie zachowywac i np wywala caly czas do
> ekranu logowania...
> [...]

Ja od lat montuję w firmie płyty Asusa i nigdy - powtarzam, nigdy - nie
miałem z nimi najmniejszego problemu. Nie mogę tego niestety powiedzieć
ani o płytach MSI, ani Gigabyte, ani też innych wynalazków z którymi
przelotnie eksperymentowałem. Większość z nich leży już dawno w koszu.
Nie wiem więc, co przewalają łopatami w serwisach, bo tam po prostu nie
bywam.... i to tyle na temat jakości płyt Asusa.

Aktualnie jadę na Asus A7N8X-E Deluxe (nForce2-400) z zainstalowanym
systemem W2k. Wszystko działa poprawnie od pierwszego włączenia, zero
konfliktów. Co ciekawe - sam system przeniosłem z płyty ASUS A7V na VIA
KT133, która notabene przeżyła trzy procesory łącznie z Athlonem 1.7TB
przekręconym na 2.2 i była tym samym najdłużej działającym moim
niezawodnym nabytkiem, jednak fakt przenosin nie wpłynął negatywnie na
stabilność systemu (działa on praktycznie jako serwer 24h/d). Tajemnica
tkwi być może w odpowiedniej kolejności instalacji sterowników...

Zaś co do samego W2k - nie rozumiem za bardzo, czemu uważasz ten system
za przestarzały. Support został przedłużony do 2010 roku, szykuje się
kolejne SP, które raczej doda nowe możliwości do tego już maksymalnie
połatanego systemu (czego o XP powiedzieć nie można), ponadto to na W2k
a nie XP oparte są systemy serwerowe aż do W2k3 włącznie, a to o czymś
chyba świadczy...... osobiście uważam ten system za najlepiej
dopracowany z całej rodziny systemów nt-kowych (poza W2k3 oczywiście).
No i ciągle jeszcze właśnie do W2k można znaleźć więcej sterowników i
kompatybilnych programów, niż do XP, które uważane jest za system do
domciu a nie do poważnych zastosowań...

/odpowiadając zmień px na pl/