Re: ECS P6BAT-AP (ver 1.2c) i pamięci SDRAM 133 MHz

Autor: Krzysztof Trybowski <trybowski_at_gazeta.pl.invalidd>
Data: Fri 20 Aug 2004 - 16:25:10 MET DST

On Fri, 20 Aug 2004 06:31:57 +0000 (UTC), Dariusz wrote:

> Czytam, tylko skróciłem, to powinno znaczyć "Ale po co chcesz PUŚCIĆ pamięć
> na 133MHz ?" :)

Ale ja wcale nie chcę. BIOS-ie są ustawienia "Dram Clock" z wyborem "Host
clock" lub "66 MHz" (FSB jest 66 MHz, więc na to samo wychodzi) oraz Auto
detect DIMM/PCI clock (Enable/Disable). A więc wygląda na to, że pamięć
chodzi 66 MHz. Tylko, że moduły są 133 MHzowe i wydaje mi się, że to
powoduje problem. Jakbym nie kombinował, to na tych pamięciach działa
niestabilnie.

> Jeżeli jest stabilny na 66 i 100 MHz, to dlaczego wymagasz żeby był na
> 133MHz skoro płyta została wyprodukowana przed pojawieniem się takich pamięci
> i procesorów z FBS 133MHz

Przecież wcale nie wymagam, żeby ta płyta to obsłużyła! Piszę wyraźnie, że
chcę zmienić tę płytę. Tylko zanim to zrobię, chciałem mieć potwierdzenie,
że wymiana płyty pomoże.

Pozdrawiam,