Re: Samsung vs NEC[OT]

Autor: radarek <ufo_at_onet.pl>
Data: Fri 20 Aug 2004 - 13:11:24 MET DST

Użytkownik "Michal Marecki" <asdfadals.@www.pl> napisał w wiadomości
news:cg4iat$gno$1@atlantis.news.tpi.pl...

> Nie wiem, nie znam sie, ale wiem ,ze po przesiadce z 14" monitora w
> wieku 20 lat (ja, nie monitor) wzrok mi sie pogorszyl :( Prawdopodobnie
> przez "rygorystyczna" norme MPR2, jaka ten monitor spelnia (podobno, ale
kto

Troche nie rozumiem dlaczego wlasnie po przesiadce sie pogorszyl?

> go tak na prawde wie). Teraz bedac dziadkiem... eee majac cwierc wiecze,
juz
> nie widze tak dobrze na duza odleglosc, chociaz okulistka z takim
> urzadzeniem elektronicznym do kontroli wzroku powiedziala, ze mam
doskonaly
> wzrok. Ale ja wiem swoje :P

hehe, dzieci maja lepszy wzrok niz dorosli i to jest naturalne.
Ale swoja droga ja mam tez prawie cwiercwiecze i jako jedyny z najblizszej
rodziny nie nosze okularow, chociaz spedzam najwiecej czasu przed
monitorem.
Oczywiscie wiadomo, ze wzrok sie meczy od monitora, ale czy to na pewno
ma zwiazek z psuciem sie oczu?

> Pozdrawiam
> ps. jeszcze pomysle nad tym LCD, nie chce sie znowu meczyc przez
nastepne 5
> lat :(

Ja narazie siedze na crt nec fe700, ale gdybym mial kase,
to bym sie przesiadl na lcd ze wzgledu na ladniejszy obraz.
Za 2k mozna kupic taki co wg mnie pobije te monitory podane
na poczatku watku. Glownie dlatego ze na crt takiej klasy
obraz zawsze bedzie krzywy, podczas gdy na lcd nawet slabym
nie ma takiej mozliwosci. tzw. plywanie obrazu jest w
rzeczywistosci kosmetyczne i ktos kto tego nie widzial,
powinien wpierw obejrzec bo moze sie okazac ze jest to
dla niego do zaakceptowania. Zeby nie bylo watpliwosci
nie naleze do ludzi ktorzy uwazaja ze obraz odswiezany z
czestotliwoscia 60hz wyglada tak samo jak 85hz.
Co do tego ze monitor slabo obsluguje inne rozdzielczosci
niz standardowa - no coz, tak samo jest z crt, bo kazdy
kupuje monitor zeby uzywac go w typowej (maksymalnej w
ktorej jest dobry obraz) rozdzielczosci. Tak wiec w dol
raczej sie jej nie zmienia i tak, a w gore na crt rowniez
nie ma to sensu bo obraz traci na ostrosci.
Wada moga byc tylko zepsute piksele, ale w koncu
nie kazdemu sie musza trafic ^^. Slabszy kolor moze
przeszkadzac juz tylko naprawde najbardziej wymagajacym.

Pozdrawiam