Re: Samsung vs NEC

Autor: Michal Marecki <asdfadals._at_www.pl>
Data: Fri 20 Aug 2004 - 12:03:07 MET DST

> Mam pytanie lekko OT:
> Skad jest wiadomo, ze od monitora CRT bardziej sie psuje wzrok niz
> od LCD? Wlasciwie to czy jest w ogole zwiazek miedzy okularami
> a uzywaniem monitora - oczywiscie nie zaprzeczam, ze wzrok sie
> meczy przy patrzeniu na ekran, ale okulary sa praktycznie tylko na
> krotkowzrocznosc, dalekowzrocznosc i astygmatyzm. Czy jest
> to w ogole udowodnione ze uzywanie monitora powoduje cos
> wiecej niz zapalenie spojowek?

    Nie wiem, nie znam sie, ale wiem ,ze po przesiadce z 14" monitora w
wieku 20 lat (ja, nie monitor) wzrok mi sie pogorszyl :( Prawdopodobnie
przez "rygorystyczna" norme MPR2, jaka ten monitor spelnia (podobno, ale kto
go tak na prawde wie). Teraz bedac dziadkiem... eee majac cwierc wiecze, juz
nie widze tak dobrze na duza odleglosc, chociaz okulistka z takim
urzadzeniem elektronicznym do kontroli wzroku powiedziala, ze mam doskonaly
wzrok. Ale ja wiem swoje :P
    A tak zupelnie OT, jak juz chcesz zatrzymac slonce i ruszyc ziemie
okulistom, to powiem wam co wyczytalem w sieci : mleko nie jest wskazane do
picia przez doroslych (a wlasciwie chyba dla wszystkich z wyjatkiem
niemowlat, ale i dla nich nie jest idealne), wrecz jest szkodliwe. Moze
powodowac uczulenia i rózne takie. Bialko zawarte w mleku jest praktycznie
nie przyswajane w tej formie, co innego sery, twarogi itp., gdzie bakterie
zrobily juz swoje. Czyli pij mleko, bedziesz wielki to LIPA!!! :D Jest to
opinia lekarzy zajmujacych sie glebiej skladnikami pozywienia, ale kto
Lindzie ;-) Mówilem, ze OT :D

Pozdrawiam
ps. jeszcze pomysle nad tym LCD, nie chce sie znowu meczyc przez nastepne 5
lat :(