Re: Samsung vs NEC[OT]

Autor: lew <lew666_at_op.pl>
Data: Sun 22 Aug 2004 - 15:16:36 MET DST

radarek wrote:

> hehe, dzieci maja lepszy wzrok niz dorosli i to jest naturalne.

powszechne - ale niekoniecznie naturalne..

> Ale swoja droga ja mam tez prawie cwiercwiecze i jako jedyny z najblizszej
> rodziny nie nosze okularow, chociaz spedzam najwiecej czasu przed
> monitorem.
> Oczywiscie wiadomo, ze wzrok sie meczy od monitora, ale czy to na pewno
> ma zwiazek z psuciem sie oczu?

raczej nie bezposredni - samo zmeczenie nie powoduje jeszcze przeciez
stalego pogorszenia wzroku, za to na pewno niewlasciwy sposob
regularnego korzystania z tego narzadu przy np. kompie/czytaniu moze do
tego prowadzic. z drugiej strony po co meczyc wzrok niestabilnym i nawet
minimalnie smuzacym obrazem gdy LCD oferuja zupelnie inna jakosc w tym
zakresie i to przy kazdej praktycznie czestotliwosci odswiezania?
a co do *duzo* wiekszej szkodliwosci CRT to na pewno wyraza sie ona w
wielkosci szkodliwych promieniowan elektromagnetycznych m. in. VLF i ELF
- co zreszta jest odczuwane bezposrednio przez wiele wrazliwszych osob
jako np. zmeczenie/bol glowy przy pracy z takim monitorem. mialem
zreszta kiedys osobiscie takie objawy o ktorych praktycznie zapomnialem
przesiadajac sie na LCD, o *komforcie* uzytkowania dzieki mniej
meczacemu sie wzrokowi nie wspominajac. LCD moze i nie sa idealem (a coz
nim jest?) - ale na pewno sa duzym krokiem we wlasciwa strone w stosunku
do CRT..

BTW radarek - moim ostatnim CRT tez przypadkiem byl NEC FE700 - mial
bardzo przyzwoity i b. malo znieksztalcony porownujac np. do Flatrona
obraz i przyjemne barwy - mimo niezbyt wysrubowanych parametrow elektroniki.

> Pozdrawiam

rozniez pozdrawiam

--
            * older futhark