Re: Samsung vs NEC

Autor: yabadu <yabadu_at_wp.pl>
Data: Fri 20 Aug 2004 - 00:13:01 MET DST

Michał Marecki wrote:

> Witam!
> Nastała wiekopomna chwila! Mój wysłużony, wypalony, rozkalibrowany Likom
> 7034K idzie w odstawkę po 4-5 latach. Przeglądam grupę od jakiegoś czasu i
> napaliłem się na LCD. Niestety, LCD ma tyle samo wad co i zalet, więc chyba
> na razie kryształkom podziękuję.

Nie przesadzaj z ta rownowaga zalet i wad. Glowna zaleta LCD sa zdrowe
oczy, a tego na pewno nie jest w stanie zastapic lepsze odwzorowanie
kolorow w CRT. Lepiej widziec ladniejsze kolory w grubszych okularach? :)

[ciach]

> Co o nich sądzicie? Oba mają dobre opinie w komputroniku, jak i w googlach,
> ale pomóżcie mi się zdecydować! (w razie czego,będzie na Was ;-) ). Za
> samsungiem przemawia pasmo przenoszenia i obudowa, za neciem płaski kineskop
> i jego typ. Czy DynaFlat wprowadza jakieś zniekształcenia w geometrii?

Nie posiadaja podobnych parametrow, zwazywszy na same pasmo
przenoszenia, ktore dosc duzo mowi o jakosci. Jeden ma 250 MHz, a drugi
zaledwie okolo 210 Mhz. Co oznacza, ze NEC jest teoretycznie o klase
nizszy ze swoimi parametrami w stosunku do Samsunga.

Ale z drugiej strony wspoluzytkowalem podobne modele 17": SM 757 MB oraz
NEC FE791SB na tym samym komputerze i de facto widac bylo z poczatku
roznice na korzysc NEC'a. Lepsza geometria i tyle. Lecz co z tego jak
NEC przy 1024x768 lekko podpiskujac uzyskiwal ledwo czestotliwosc 105Hz,
a Samsung "prul" do przodu przy lekko "pofaldowanym" dole obrazu ;)

O ile te modele w miare odpowiadaja tym ktore wymieniles to wzialbym
prawdopodobnie Samsunga. Ale nie ... po chwili zastanowienia dolozylbym
300 PLN i kupil ladnego LCD... NEC'a albo Samsunga ;)

Pozdro,
Yabadu