ECS P6BAT-AP (ver 1.2c) i pamięci SDRAM 133 MHz

Autor: Krzysztof Trybowski <trybowski_at_gazeta.pl.invalidd>
Data: Thu 19 Aug 2004 - 16:31:24 MET DST

Witajcie,

Testuję komputer, który zachowuje się strasznie niestabilnie (Win 2k nie da
się nawet zainstalować, jeżeli nie wyłączy się shadowingu itp; po
wyłączeniu instaluje się, ale zawiesza się często, występują blędy na
dysku).

Jest to Celeron 366 (socket) w płycie ECS P6BAT-AP ver 1.2c i 512 MB SDRAM
133MHz. Karta graficzna S3Trio 3D/2x na AGP. Karta dźwiękowa wbudowana w
płytę wyłączona i wstawiona karta ESS na ISA (PnP).

Testuję komputer od wczoraj. Wychodzi mi, że problemem jest RAM lub jego
współpraca z płytą. Po wstawieniu 64MB SDRAM 100 MHz wszystko zaczyna
chodzić dobrze. Udało i się zainstalować Windows 2000 (shadow z powrotem
wlączony) i skonfigurować go. Zainstalowałem kilka programów i chodzą.
Wymieniłem pamięci na 133 MHz, komputer się uruchomił, instaluję ZoneAlarm
-- wyskakują błędy przy dekompresji, instaluję Jawę Suna -- to samo. Adobe
Reader -- j.w. Zmiana pamięci na 100 MHz, ponownie instaluję i wszystko
jest dobrze.

Pamięci będę jeszcze testował, ale mam póki co takie pytanie: czy znany
jest podobny przypadek i czy zmiana płyty głównej może pomóc (potrzebna by
była płyta, która obsłuży pierwszą serię Celeronów i jednocześnie 133
MHz-owe pamięci.

Pozdr.