Re: ECS P6BAT-AP (ver 1.2c) i pamięci SDRAM 133 MHz

Autor: Dariusz <darekzal_at_gazeta.SKASUJ-TO.pl>
Data: Thu 19 Aug 2004 - 20:38:31 MET DST

Krzysztof Trybowski <trybowski@gazeta.pl.invalidd> napisał(a):

> Witajcie,
>
> Testuję komputer, który zachowuje się strasznie niestabilnie (Win 2k nie da
> się nawet zainstalować, jeżeli nie wyłączy się shadowingu itp; po
> wyłączeniu instaluje się, ale zawiesza się często, występują blędy na
> dysku).
>
> Jest to Celeron 366 (socket) w płycie ECS P6BAT-AP ver 1.2c i 512 MB SDRAM
> 133MHz. Karta graficzna S3Trio 3D/2x na AGP. Karta dźwiękowa wbudowana w
> płytę wyłączona i wstawiona karta ESS na ISA (PnP).
>
> Testuję komputer od wczoraj. Wychodzi mi, że problemem jest RAM lub jego
> [...]
     Ale po co chcesz pamięć na 133MHz? Jest to płyta z czasów kiedy pamięci
SDRAM 133 były dopiero w zapowiedziach i nie było ich na rynku. Te 133MHZ to
IHMO tylko chwyt marketingowy, pewnie nawet nie były testowane z takimi
pamiątkami. Poza tym C 366 powinien działać synchronicznie z RAM-em na 66MHz,
na płytach VIA osiąga wtedy najlepszą wydajność.
  Pzdr
  Dariusz