Re: podniety dysk - WDC

Autor: Konrad <kon_at_wp.pl>
Data: Thu 19 Aug 2004 - 14:59:52 MET DST

> Padl mi dzis zasilacz a razem z nim dysk. Co ciekawe - komputer nie byl
> wlaczony, tylko wlozylem wtyk listwy zasilajacej do gniazdka. Dysk to WDC
> 40GB (WD400). Mialem na nim efekty miesiecy ciezkiej pracy i chcialbym to
> odzyskac. Dysk nie jest wykrywany przy starcie, mysle ze padla
> elektronika. Czy jest szansa na odzyskanie danych?

Na spokojnie - oczywiscie sprawdzales czy dysk tez nie dziala na innym
komputerze ???? Ale jesli faktycznie diagnoza jest jedna, to owszem mozna
sprobowac przelozyc elektronike z jednego (IDENTYCZNEGO) egzemplarza do tego
felernego, ale poniewaz nie znam szczegolow konstrukcyjnych tego dysku, to
bedziesz musial odpowiedziec sobie na 2 pytania aby podjac decyzje czy
wogole szukac takiego dysku:
1 - czy przy ramieniu glowicy lub w okolicy, ale poza plytka glowna z
elektronika nie ma scalaka, ktory tez mogl sie uszkodzic (no i czy silnik
nie wysiadl a takze pozycjoner)
2 - czy informacje o fizycznie uszkodzonych sektorach (i o remapowaniu) nie
sa przechowywane w jakims flashu na elektronice glownej (bo to by sie
wiazalo z przelutowaniem scalaka, o ile ten nie poszedl)

Wiec ... lepiej zapytac sie ekspertow, ktorzy siedza w sprzecie tego typu od
dawna (np. MBM, czy Dabi)