Re: Warto robic Raida ?

Autor: szpon <szpon_at_nospam.gazeta.pl>
Data: Fri 13 Aug 2004 - 20:50:32 MET DST

T.M.F. wrote:

> Przy 4 dyskach na 2 tasmach nie uzyskasz zadnej wydajnosci. Przy 4
> dyskach na 4 tasmach tez zapewne niewiele, albo bedzie to okupione
> potwornym obciazeniem systemu - nie zapominaj, ze mostek przez ktory
> jest podlaczony kontroler ma ograniczona przepustowosc, a ty mu
> fundujesz przesylanie za kazdym razem 4xwiekszej ilosci danych.

Znaczy, że co?! Czyli najlepiej 4 dyski pod jedną taśmę? :-) Fakt, że im
więcej napędów podpiętych pod jeden kontroler - tym gożej.

A zresztą - nawet gdyby wszystkie 4 dyski pracowały równocześnie z
maksymalną swoją przepustowością, to nie zapchałyby magistrali. Oczywiście
mówię o dyskach ATA, bo nie miałem nigdy możliwości, by spróbować zapchać
transmisją z kilku dysków SCSI czy jakiegoś SATA :-)

--
< Piotr "Szpon" Slawinski