Re: Warto robic Raida ?

Autor: Sniper <sniper10000_at_poczta.onet.pl>
Data: Fri 13 Aug 2004 - 21:09:34 MET DST

T.M.F. napisał:

> Jesli podlaczysz 4 dyski (na dwoch tasmach obsadzisz
> master i slave) to pozegnaj sie z wydajnoscia. Na takim
> kontrolerze to IMHO najglupsze z mozliwych rozwiazan
> jesli oczywiscie mowimy o polaczeniu wydajnosci
> z bezpieczenstwem.

Mylisz się. Ten typ RAID'u zdobywa coraz większą popularność ze
względu na stosunkowo dobrą wydajność, wysoki poziom
bezpieczeństwa i coraz niższe ceny dysków. Oczywiście nie jest
regułą, że zawsze zyskamy wzrost wydajności. Czasami dość znacznie
wzrasta prędkość odczytu, ale za to minimalnie spada prędkość
zapisu i nieznacznie czas dostępu do danych.

Różne testy pokazują różne wyniki. Niektórzy wręcz zachwycają się
tym rozwiązaniem, inni nie szczędzą krytyki. Widziałem 2 różne
testy przeprowadzone na Raptorach - w jednym przypadku bez
zachwytu, w innym wręcz niewyobrażalny skok wydajności. Ja również
miałem okazję osiągnąć bardzo zadowalające wyniki (na zwykłym
kontrolerze Promise ATA133 na płycie MSI i dyskach WD 160 GB).

--
                        Pozdrawiam, Sniper