Re: Czas dostępu, Cas Latency (pamięć w grafie)

Autor: adasiek <podolany_at_poczta.wp.pl>
Data: Fri 13 Aug 2004 - 09:33:26 MET DST

maX wrote:

> Czy pojęcie timingów istnieje również w odniesieniu do pamięci na kartach
> grafiki ? Bo w pamięciach na płycie głównej to wiadomo - im wyższa
> częstotliwość tym dłuższe timingi trzeba ustawiać. W kartach grafiki niby

???

> korzysta się ze "standardowgo" wzoru (np. pamięci 4ns - 250MHz, 6ns -
> 166MHz, itd), ale (konkretnie) jeśli mam np. pamięci 5ns, które "fabrycznie"
> są ustawione w karcie na 166MHz to mogę je puścić na 200MHz ? (pomijam

hmmm; ale to co podales te ns to nie sa timingi;
1 / 250 000 000 = 4E-9 czyli 4ns
1 / 166 000 000 =~ 6E-9 czyli okolo 6ns
jak widzisz jest to prosty przelicznik trwania
cyklu przy zadanej czestowliwosci;

CL to jest CAS Latency i ten parametr to jest cos innego;
po angielsku jest kawalek wyjasnieni tutaj:
http://www.dewassoc.com/performance/memory/cas_latency.htm
/drugi link z google dla 'CAS Latency'/

nie chce mi sie tego artykulu czytac, a i duzego pojecia
na ten temat nie mam, ale w skrocie: CL to jest liczba
/nawet ilosc/ cykli, ktore wystepuja przy dostepie do
kolumny pamieci; tzn. od momentu wybrania kolumny pamieci
/bo pamiec to taka siatka: kolumna i wiersz/ do momentu,
gdy zapis do tej kolumny jest efektywny - tzn. tranzystory
w calej kolumnie przestawia sie na te kolumne, a nie na inne;

adas;