Czas dostępu, Cas Latency (pamięć w grafie)

Autor: maX <aver_at__out_of_spam_interia.pl>
Data: Fri 13 Aug 2004 - 00:37:50 MET DST

 Cześć
Czy pojęcie timingów istnieje również w odniesieniu do pamięci na kartach
grafiki ? Bo w pamięciach na płycie głównej to wiadomo - im wyższa
częstotliwość tym dłuższe timingi trzeba ustawiać. W kartach grafiki niby
korzysta się ze "standardowgo" wzoru (np. pamięci 4ns - 250MHz, 6ns -
166MHz, itd), ale (konkretnie) jeśli mam np. pamięci 5ns, które "fabrycznie"
są ustawione w karcie na 166MHz to mogę je puścić na 200MHz ? (pomijam
kwestię wydzielania ciepła itp., chodzi mi o samą "capability" kostek) Czy
może jednak zajść taka sytuacja że te 166MHz są na "skróconym" CL i jest to
już max. częstotliwość (dla tego krótszego CL) ? a jeśli tak to czy są
jakieś programy do regulacji timingów w grafach ? Pytam bo pamiętam że
kiedyś widziałem jakiś program do regulacji Cas Latency w pamięci L2 CPU.

--
[ maX : ECS K7VZA 3.0 + Duron 1300 + Spire ]
[ 512 MB PC100 3-2-2 + Ati Rage 128 BBA ]