Re: Czy Doom3 na tym pójdzie?

Autor: szpon <szpon_at_nospam.gazeta.pl>
Data: Thu 12 Aug 2004 - 01:01:49 MET DST

FRANC wrote:

> Karta dzwiekowa to nie tylko konwerter A/C i C/A. Uklady DSP
> wspomagaja tworzenie efektow dziwiekowych w czasie rzeczywistym, bez
> obciazania CPU. Pytanie tylko, czy wszyscy producenci to wykorzystuja
> w grach (a dzisiaj juz chyba wiekszosc).
> Jesli jest opcja audio dla dzwieku 3D wspomaganego sprzetowo (np. 3D
> EAX creativa) no to jednak karta muzyczna pomaga odciazyc CPU. Jesli
> jest to jeszcze dzwiek 5.1 to juz jest sporo danych do obliczen.
> [...]
Tymbardziej, że chyba najpopularniejszy obecnie chip EMU10K (SB Live!) jest
programowalny - zadania procesora odnośnie dźwięku ograniczają się jedynie
do zaprogramowania banków DSP karty, a już dalej, bez jakiejkolwiek potrzeby
korzystania z CPU, to chip karty muzycznej zajmuje się obróbką dźwięku
(chyba wszystkie karty obsługujące sprzętowo EAX posiadają programowalne
układy DSP). CPU ma bardzo niewielki wpływ na tworzenie dźwięku w obecnych
grach + kartach muz.

--
< Piotr "Szpon" Slawinski