Re: Czy Doom3 na tym pójdzie?

Autor: FRANC <kmodzel_at_interia.pl>
Data: Wed 11 Aug 2004 - 09:06:31 MET DST
Message-ID: <cfcghd$v68$1@news.dialog.net.pl>

> wiem , ale chodzi mi głownie o jakość efektów 3d - karta tylko je
> konwertuje do postaci analogowej

Karta dzwiekowa to nie tylko konwerter A/C i C/A. Uklady DSP wspomagaja
tworzenie efektow dziwiekowych w czasie rzeczywistym, bez obciazania CPU.
Pytanie tylko, czy wszyscy producenci to wykorzystuja w grach (a dzisiaj juz
chyba wiekszosc).
Jesli jest opcja audio dla dzwieku 3D wspomaganego sprzetowo (np. 3D EAX
creativa) no to jednak karta muzyczna pomaga odciazyc CPU. Jesli jest to
jeszcze dzwiek 5.1 to juz jest sporo danych do obliczen.
Oczywiscie ilosc danych do przerobienia w grafice jest nieporownywalnie
wieksza niz przy obrobce nawet wielokanalowego dzwieku wysokiej jakosci z
nalozonymi efektami. Jesli jednak mozna, to warto przerzucic czesc roboty
audio na specjalizowany uklad karty dzwiekowej.

Pozdrawiam
FRANC
Received on Wed Aug 11 09:10:16 2004

To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.8 : Wed 11 Aug 2004 - 09:51:10 MET DST