Budowa sieci.

Autor: Wojtek <sl42_at_o2.pl>
Data: Thu 12 Aug 2004 - 01:06:58 MET DST

Przepraszam za możliwy zły wybór sieci ale musze zasiegnąć opini ekspertów.
Jeżeli wybrałem złą grupę poproszę o podanie właściwej.

A więc tak. We wtorek otrzymam DSL1 z dialogu i chciał bym go rozdzielić na
dwa komputery przy użyciu technologi WiFi. Pomyślałem o routerze z
wbudowanym andajnikiem D-Link DI-614+ i jako odbiorniki D-link Airplus
Wireless PC Card (22Mbit TI Solution) DWL-650+ lub D-link Airplus Wireless
USB Adapter (22 Mbit TI Solution) DWL-120+. W sieci będą dwa komputery,
jeden podłączony przezz złącze ethernet i 2 to laptop więc niestety można
użyć tylko usb lub pcimcia.

I mój kłopot polega na dobraniu anten. sytuacja wygląda następująco
www.plk.vectranet.pl/~wojtek/planPolkowic.GIF w tym dłuższym bloku w miejscu
zaznaczonym czerwoną kropką jest miejsce instalacji DSL i tam będzie stał
router (2 piętro) a w punktowcu po stronie gdzie zaznaczono kropką (3
ppiętro)będzie użytkowany laptop. Odległość między tymi punktami wynosi
około 120-170 metrów w lini prostej, anteny raczej nie będą sie widziały.

I mam pytanie do Szanownych Grupowiczów. Czy w tym routerze można zastosowac
antene zewnętrzną czy te "kikuty" są podłączone na stałe bez możliwości
odkręcenia? Jaki typ anteny należy zamontowac do routera? I czy zna ktoś
jakieś odbiorniki podłączane przez PCMCIA lub USB aby do nich również
dołączyć antene? Najlepiej jak by było jak najmniej wiercenia w ścianach bo
to są bloki i spółdzielnia może nie wyrazić zgody bo na ant. satelitarne nie
wyraża :(. Najlepiej aby ta antene przymocować do parapetu lub aby była
magnetyczna lub małe otwory przy samym oknie.

Dziękuje za okazaną pomoc

Jeżeli wybór routerów lub kart sieciowych jest zły proszę wskazać co należy
kupić. Najlepiej aby koszt anteny plus routeru wachał się około 500-600zł a
u odbiorcy 300.