Re: Czy Doom3 na tym pójdzie?

Autor: szpon <szpon_at_nospam.gazeta.pl>
Data: Thu 12 Aug 2004 - 00:57:42 MET DST

DeJotPe wrote:
> Użytkownik ".:JackNumber7:." <eatshit@gazeta.pl> napisał w wiadomości
> no i jeszcze nadmienię, że mam kartę
>
> jakby Cie to interesowało to niezaleznie czy masz sound blastera na
> isa, na ac97 czy masz sound blastera audigy2 to dzwiek w doomie i tak
> jest robiony przez CPU - niezaleznie od posiadanej karty jesli masz 6
> kanalow to dzwiek jest taki sam.
> opoznienie dooma 3 wynikalo miedzy innymi z tego, ze byly problemy z
> synchronizacja (opoznienia) dzwieku generowanego przez cpu a nie karte
> audio.

Byćmoże tak - choć nie chce mi się w to wierzyć. Wg. mnie CPU wybiera
jedynie odpowiednie sample i przesyła je z odpowiednimi parametrami do
engine'u dźwiękowego (np. EAX AdvancedHD), który to samodzielnie zajmuje się
wygenerowaniem dźwięku końcowego. Zresztą nawet jeśliby Doom zrzucał całe
samplowanie dźwięku na CPU, to różnica między kartą zgodną z DirectSound a
zwykłą obsługiwaną tylko przez Windowsowe API i tak jest spora chociażby
dlatego, że procesor nie musi stale kontrolować np. transferu danych z
pamięci RAM do karty muzycznej (dzięki czemu pozostaje więcej mocy na inne
zadania; i nie jest to kwestia niemająca wpływu na wydajność - zresztą
proste wyliczenie: 44kHz 16bit / kanał X 6 kanałów ~ 500 KB dźwięku w ciągu
sekundy - nie dużo, ale nie wielkość jest ważna a to, by procesor nie musiał
wykonywać zbędnych cykli).

Zresztą - jeżeli chcesz - mogę wykonać kilka screenshotów obrazujących jaki
wpływ ma na wydajność wyłączenie akceleracji k. muz. (SB Live! lub AC'97
CMI9739-A). A zresztą sam możesz sprawdzić :-)

--
< Piotr "Szpon" Slawinski