Re: XP 2600+

Autor: von <antyspam_at_mydomain.com>
Data: Tue 10 Aug 2004 - 21:22:17 MET DST

> Użytkownik "Wonder" <jbaqre34@cbpmgn.sz> napisał w wiadomości

> od kiedy thorton ma wyzsze taktowanie??? jak dobrze pamietam, to thorton
> jest wersja okrojona (256k cache) bartona (512k cache)... do tego oba
> pracuja na 333 (z wyjatkiem bartona 3200+ i wyzszych - 400)...
>
> roznica jest taka, ze barton jest szybszy w obliczeniach i to akurat wg mnie
> czuc... gdybys chcial wymienic bartona 2500+ na 2600+, to bym powiedzial,
> zebys sie zastanowil, ale kiedy mowisz o wymianie thorton -> barton, to bym
> go bral...

Cóż... trzeba by się douczyć ;)
Czy Thorton będzie szybszy od Bartona - nie wiem. W dużej części
zastosowań te 200MHz więcej będzie przydatne. Gdzie indziej bardziej
pomocne będzie drugie 256kB cache'u i szybsza magistrala Bartona. Można
poszukać jakichś testów na sieci i sprawdzić pod kątem Twoich
zastosowań. Moim zdaniem jednak można zostawić kompa jak jest
(szczególnie, że nie masz zamiaru podkręcać - z Bartona coś wydusisz, a
z Thortona niebardzo), bo różnica wydajności obydwu procesorów nie jest
czymś czym można się ekscytować.

pozdrawiam

--
von