Re: Czym sprawdzic HDD ??

Autor: A_Zet <adek124_at_poczta.onet.pl>
Data: Tue 10 Aug 2004 - 18:28:37 MET DST

Dnia Tue, 10 Aug 2004 10:37:17 +0200, Sniper
<sniper10000@poczta.onet.pl> napisał(a):

Jesli mozna, to sie wetne gdyz temat jako zywo mnie zainteresowal...

>Zainstaluj HDD Health:
>http://www.panterasoft.com/

Jak byly pierwsze upaly w lipcu (dobrze z pewnych wzgledow,
ze krotkotrwale), to sobie zainstalowalem to co wyzej. I wpadlem
w lekka panike, z ktorej mnie nieco wyleczyles dalszymi postami,
niemniej sprawa, ktora mnie niepokoi istnieje nadal i prosilbym
o wyjasnienie. :-)

Zaczne od temperatury. Jak nizej w watku koledzy pisali, program
panikuje przy =>45 gradusach. A ze mam dwa dyski, choc w dosc
obszernej obudowie, to natychmiast zamowilem na Allegro dwa
wentylatory mocowane bezposrednio na dysk. Juz po niemal (sic!)
trzech tygodniach sprzedawca zrealizowal dostawe po moich licznych
interwencjach, ale to poza tematem jakby. Temperatura juz nie
dochodzi do wartosci okreslanych przez program jako krytyczne, ale
nadal pojawiaja sie komunikaty, o objasnienie ktorych bym prosil. Co
jakis czas, niekiedy kilka razy na godzine, sa komunikaty o Raw Read
Error Rate, i tu nastepuja wartosci, 64 i 65 czasem na odwrot 65 i 64
czy jakos tak. Czy to jest grozne?

Jesli idzie z kolei o podnoszone przez ciebie wartosci realokowanych
sektorow i pozostalych ewentualnych bledow, to dysk dwuletni (Seagate
40GB) ma wszedzie 0, zas roczny (tez ST, 60GB) ma 1 sektor
realokowany. Pozostale wartosci na obydwu dyskach sa 0.

Poza tym, czyli po dolozeniu wentylatorow, brak jest innych ostrzezen.
Bardzo prosze o info, czy te bledy odczytu (szybkosci?) sa niepokjace
czy tez nie. Bo to mnie troche niepokoi, ze tych komunikatow jest tak
wiele, sa tak czesto.

Najblizszy T.E.C. (? - pad dysku?) poczatkowo, po zainstalowaniu
programu byl podawany dla obydwu dyskow jako termin dosc bliski,
obecnie, od czasu do czasu tylko, widnieje data przy tym parametrze
dla tego dysku nowszego ale z 1 bledem realokacji, jako ktorys tam
wrzesien badz pazdziernik, ale najczesciej brak danych.

--
Adek {adek124(małpa)w.domku.prv.pl}
http://adek124.republika.pl/