Re: ATA czy SATA?

Autor: CIAho <ciahol_wytnij__at_poczta.onet.pl>
Data: Tue 10 Aug 2004 - 14:05:55 MET DST

"Sniper" <sniper10000@poczta.onet.pl> napisał
> Chieftec trochę się rozleniwił ostatnio i jakąś tandetę zaczął
> wypuszczać. Jak ci napiszę, że w przednim panelu tej obudowy jest
> zamontowany filtr przeciwpyłowy, mimo że nie da się tam zamocować
> wentylatora to też mi uwierzysz?

Nie szkodzi. Powietrze i takjest zaciągane (ronież) z przodu
przez naturalny obieg powietrza oraz ten wymuszony przez zasilacz,
ew. dodatkowe wentylatorytylnie. Fakt, że takie filtry powinny też
być w bocznych otworach na wiatraki.
Filtr z przodu to pozostałość po porzedniej konstrukcji BX/CX,
gdzie dyski były instalowane w tradycyjny sposób.
Ja, pomimo podobnych problemów z instalacją kabelków,
bardzo sobie chwalę ten patent. Szybkość i łatwość instalacji
oraz chłodzenie twardzieli rekompensuje problemy z kabelkami.
Choć na początku ostro kląłem. ;)
Ten JEDEN cm więcej by się oczywiście w szerokości przydał.

> Jeden wejdzie. Ale nie po to montuje się bajeranckie rusztowanie
> na dyski, żeby mocować je tam gdzie miejsce na flopa.

Można ew. wykorzystać miejsca 5.25". ;)

> Akurat chłodzenie w tej budzie jest rozwiązane wręcz perfekcyjnie.

Potwierdzam. Ja nie mam w tej chwili żadnego dodatkowego
wentylatora, a temperatury na wszystkich elementach przyzwoite.
A mam grzałkę PIV 3GHz, 3 HDD itd. Wentyl INTELa na minimalnych
obrotach, na chipsecie też. W poprzedniej obudowie (w sumie dość obszernej)
musiałem zainstalować dwa wiatraki w obudowie.
Obszar płyty (CPU, graf., chipset itd.) był schłodzony przyzwoicie
ale hdd były nadal gorące. Teraz wszystko mam - no powiedzmy - prawie
idealnie, a do tego ciszę. :)

Dodać trzeba, że wentyle w zasilaczu spisują się doskonale
wyciągając z obudowy ciepłe powietrze. Żeby zrobić mu konkurencje,
musiałem puścić wentylator z tyłu obudowy na maksymalne obroty.
Wtedy dopiero przejął część roboty wentylatorów w zasilaczu. Zostawiłem
sam zasilacz. Daje radę.;) (nie wiem jaki dodają standardowo do BXów.
Ja kupiłem wcześniej Chiefteca 302DF).

> W prawym boku są 2 miejsca na wentyle 92 mm do chłodzenia dysków.
> Są umieszczone w taki sposób, że idealnie owiewają wszystkie
> napędy, niezależnie od umiejscowienia dysków w tej kratownicy.

Ich brak też nie stanowi problemu. Powietrze w naturalnym obiegu
dość przyzwoicie je schładza. Rozstawiłem je co drugi slot
i temperatura w stresie dochodzi do max. 45 stopni.
W normalnej pracy jakieś 35-38. Te boczne otwory to pomysł w dychę. :)

> Żeby jeszcze tylko ta obudowa była 2-3 cm szersza, byłoby cudnie.

Wolałbym krótkie wtyczki SATA... lub takie pod kątem 90 stopni. ;))

Obudowa wspaniała, ale strasznie ciężka. Dzięki temu pięknie działa
jak radiator. Każdemu hardware-owi będzie w niej dobrze. ;)
Dużo miejsca w środku. Fajne patenty na montaż napędów (bez śrubek).
Perfekcyjnie rozwiązany obiego powietrza.
Montaż tylnich wentylatorów na zatrzaski.
Lewy bok otwierany fajnym zatrzaskiem. WYGODA!
Brak zbędnych bajerów na zewnątrz. Prostota i dostojność!
I ten malutki, niebieski power-ledzik. ;)

Jedyne minusy:
- za mało miejsca na wtyczki SATA, PATA i zasilania HDD
- brak koszyczków wentylatorów z boków
- brak filtrów z boków
- brak dystrybutora z piwem ;))

Polecam!