Re: ATA czy SATA?

Autor: Sniper <sniper10000_at_poczta.onet.pl>
Data: Tue 10 Aug 2004 - 15:59:08 MET DST

CIAho napisał:

> Powietrze i tak jest zaciągane (ronież) z przodu przez naturalny
> obieg powietrza oraz ten wymuszony przez zasilacz

No tak, na każdą niedogodność można znaleźć wytłumaczenie :)
IMHO przód powinien być zalepiony, albo powinna być możliwość
zamontowania wiatraków. W obecnym stanie służy to jedynie
podnoszeniu hałasu.

Dodam tylko, że jak swoje Zalmany puściłem na maksimum obrotów,
o część tego powietrza zaczęła właśnie przez przedni panel
uciekać :(

> Filtr z przodu to pozostałość po porzedniej konstrukcji BX/CX,
> gdzie dyski były instalowane w tradycyjny sposób.

Właśnie to krytykuję. Chieftec wprowadził zmiany, ale nie
dopracował wszystkiego do końca. Tak rodzą się buble.

> Można ew. wykorzystać miejsca 5.25". ;)

Mi zostało tylko 1 wolne. Ale i tak niedługo pojawi się tam
nagrywarka DVD (przynajmniej mam nadzieję).

> Zostawiłem sam zasilacz. Daje radę.;) (nie wiem jaki dodają
> standardowo do BXów. Ja kupiłem wcześniej Chiefteca 302DF).

Ja również już wcześniej miałem zasilacz HPC-420-302-DF (360 W nie
wytrzymywały na mojej konfiguracji i wybuchały przy starcie). A
teraz standardowo dają trochę prostszy model ATX-1136H.

> Ich brak też nie stanowi problemu. Powietrze w naturalnym obiegu
> dość przyzwoicie je schładza. Rozstawiłem je co drugi slot
> i temperatura w stresie dochodzi do max. 45 stopni.

To zależy też od typu dysków, ich eksploatacji i temp. powietrza w
pomieszczeniu. Mój komputer stoi w bardzo nasłonecznionym pokoju.
Temp. dysków bez chłodzenia przekraczała 55 stopni.

> - brak koszyczków wentylatorów z boków
> - brak filtrów z boków

No i troszkę niewygodnie montuje się wentyle w prawym boku (te od
dysków). Ja na początku kupiłem gumowe kołeczki, żeby
zminimalizować ew. wibracje. Walczyłem pół godziny. Nie udało mi
się zaczepić żadnego kołeczka :( Zostałem przy śrubkach.

P.S.
Właśnie szukam w sklepach filtrów do tych wentyli (kilka już
widziałem na żywo) i widzę, że pojawia się kolejny problem z ich
montarzem :( Chyba znowu będę musiał podprowadzić dziewczynie
jakąś pończoszkę :)

--
                        Pozdrawiam, Sniper