Re: ATA czy SATA?

Autor: Sniper <sniper10000_at_poczta.onet.pl>
Data: Tue 10 Aug 2004 - 13:05:52 MET DST

Michal Kawecki napisał:

> Nie widziałem jeszcze takich obudów. Jestem pod wrażeniem ;-).

Chiefteca BX/CX nie widziałeś? To takie coś:

> I dzięki za szczegółowe zdjęcia.

Szczegółowe to dopiero planuję zrobić, razem z dokładnym i nieco
krytycznym opisem. Tylko czasu mi brakuje.

Chieftec trochę się rozleniwił ostatnio i jakąś tandetę zaczął
wypuszczać. Jak ci napiszę, że w przednim panelu tej obudowy jest
zamontowany filtr przeciwpyłowy, mimo że nie da się tam zamocować
wentylatora to też mi uwierzysz?

> Ale, nad tymi dyskami masz dwie kieszenie na fdd, toż dysk tam
> wejdzie?

Jeden wejdzie. Ale nie po to montuje się bajeranckie rusztowanie
na dyski, żeby mocować je tam gdzie miejsce na flopa. Poza tym...
ja mam w budzie teraz 4 dyski (+ 1 w kieszeni). Niestety, obawiam
się, że 6 dysków już bym nie zamontował (tyle jest miejsc w tej
kratownicy), bo nie byłoby gdzie schować kabli :(

> P.S. A jak z chłodzeniem takiej baterii dysków? Wystarczą te
> dwa wentylatorki?

Akurat chłodzenie w tej budzie jest rozwiązane wręcz perfekcyjnie.
W prawym boku są 2 miejsca na wentyle 92 mm do chłodzenia dysków.
Są umieszczone w taki sposób, że idealnie owiewają wszystkie
napędy, niezależnie od umiejscowienia dysków w tej kratownicy.
Ja zamontowałem tam wentyle Zalman ZM-F2 puszczone na wolniejszych
obrotach (producent dołącza rezystorek na przejściówce). Do super
cichych nie należą ale dmuchają znakomicie. Dyski nie osiągają
temp. wyższej niż 32 stopnie (Caviar 200 GB + Maxtor 80 GB +
Maxtor 40 GB + Barracuda 80 GB, wszystkie 7200 obr.). Z kolei w
lewym boku takie same wentyle dmuchają na karty PCI/AGP. Wydajność
takiego systemu jest tak znakomita, że w Radeonie 9100 mogłem
odłączyć wiatraczek i nic nie wskazuje na to, żeby karta mogła się
przegrzać. Jedyny mankament - brakuje filtrów przeciwpyłowych. Po
miesiącu od zakupu obodowy mam już niezły syf w środku. W weekend
wybieram się na giełdę po jakieś filtry.

> Bałbym się robić taką wieżę, toż to działa jak komin...

Zaletą tego rozwiązania jest dużo miejsca między dyskami. W
normalnych koszykach dyski są upchane jak śledzie w puszce. Tutaj
między każdym dyskiem zostaje ponad 1 cm wolnego miejsca -
wystarczająco, żeby zachować dobry przepływ powietrza. Żeby
jeszcze tylko ta obudowa była 2-3 cm szersza, byłoby cudnie.

--
                        Pozdrawiam, Sniper