Re: Odtwarzanie filmów na starych komputerach.

Autor: Saiko Kila <fnvxbxvyn_at_phgzr.vqrn.arg.cy>
Data: Thu 05 Aug 2004 - 23:32:23 MET DST

Proces ".:JackNumber7:." <eatshit@gazeta.pl> zwrócił błąd:
> ja mam SuSE 9.0 i nie mam żadnych złych doświadczeń - odtwarza mi
> wszystko i co więcej to distro miało wbudowane sterowniki do Delty66 -
> ALSA... co właściwie świadczy o tym, że jest to też system m.in.
> dedykowany dla ludzi korzystających z multimediów (skoro są aż takie,
> wydawałoby się zbędne moduły)... filmy, muzyka i inne bajery chodzą
> jak złoto.

U mnie już też, musiałem jednak ściągać dodatkowe sterowniki i kodeki
(Aurox i przerobiony Knoppix).

> Inna sprawa, że nad odpaleniem Radeona9200 siedziałem b. długo.

R9200 to nie jest taki słaby sprzęt, do każdego filmu wystarczy z nawiązką,
;)

> Jedyna kwestia, to dobranie distro i odpowiednia konfiguracja -
> niezadowolenie może wynikać tylko z tego, że nie potrafiłeś (sam na
> początku miałem problemy) właściwie tych programów, systemu
> skonfigurować - fakt w linuksie to zżera czas.

Możliwe, od czasu gdy poznałem linuksa lepiej używam już mocniejszego
sprzętu i się nie skarżę. Nawet jeśli coś jest ustawione nieoptymalnie (co
możliwe bo lubię mieć dużo nawet jak nie używam i po rekompilacji jądro nie
jest specjalnie mniejsze niż pierwotnie) to tego nie zauważam, po prostu
sprzęt jest na tyle dobry że maskuje niedociągnięcia.

> laptop z Celeronem 600 i Windowsem ME nie dawał rady z multimediami...
> jak doładowałem Mandrake 9.0, to prócz większej stabilności zaczął
> odtwarzać filmy (wcześniej się wieszał).

Hmm... a dlaczego tak eksperymentujesz z różnymi dystrybucjami? Nie lepiej
wgryźć się w jedną i dopasować do siebie? Co miał takiego ten mandrake?
Oprócz wyglądu? ;)

--
Saiko Kila -- JID: saikokila@chrome.pl -- email: pomyśl! -- GG: 4088862
"Ciężki jest dobry. Na ciężkim możesz polegać. Jeśli nie zadziała zawsze