Re: Radeon 9550 - 3 pytania

Autor: Marcin <mach82_at_wp.pl>
Data: Wed 04 Aug 2004 - 13:18:17 MET DST

> W zwiazku z przymierzaniem sie do kupna karty na ukladzie Radeon 9550 mam
> takie o to pytania:
> 1) HiS, Sapphire, Gigabyte - ktora firma najlepsza (i dlaczego) jesli chodzi
> o Radeony 9550?
Najlepsza karta (najwydajniejsza) z R9550 to GeCube GC-R9550GU-C3, z
tego względu że ma dosyć mocno podbite zegary (fabrycznie) w stosunku
do pozostałych R9550. Karta GeCube ma 400/500 zamiast 250/400.
Oczywiście to jeszcze nie koniec co z tej karty można wycisnąć, gdyż
ta karta ma pamięci 3.3 ns (czyli jakby nie patrzeć można ustawić
pamięci na >600 MHz) i jest solidnie chłodzona.
Z tych pozostałych kart wszystkie są na tym samym poziomie (tylko
uważaj na wersje 64 Bit, kupuj 128 Bit)
Nie podałeś jaki masz budżet, a w okolicach 500 zł można kupić R9600
Pro (400/600) produkowanego przez Gigabyte.

> 2) Na ukladach chlodzonych wentylatorem dosc czesto znajduje sie radiator. W
> karcie HiS'a widzialem tylko wentylator - czy sam wentylator jest lepszy /
> gorszy niz sam radiator?
Karty które się mało grzeją nie potrzebują aktywnego chłodzenia
(wentylator) więc montuje się na nich tylko spore radiatory.
Oczywiście wentylator jest wydajniejszy, ale też wytwarza hałas,
którego w przypadku radiatorów nie uświadczysz. Poza tym, karta z
wentylatorem da się (zazwyczaj) lepiej podkręcić niż ta bez.

> 3) "Sapphire" - jak sie to czyta? :)
'sefaier (USA)
'sefaie (UK)
Nie mam odpowiedniej czcionki używanej w transkrybcji (zapis
fonetyczny), więc to Ci powinno wystarczyć. "'" oznacza że akcent pada
na pierwszą sylabę (tak jak w polskim wyrazie szafa). Dalej kuż sobie
poradzisz. Idąc do sprzedawcy użj formy amerykańskiej albo poproś o
'szafira' - każdy (kumaty) sprzedawca zrozumie o co chodzi.
Jak widać anglistyka na Univ. Gdańskim przydaje się ;-))))

> Z gory dzieki za odpowiedzi
Proszę bardzo :-)))))))))))

--
Pozdr. Marcin