Re: Radeon 9550 - 3 pytania

Autor: Tomek[TK] <tk-tk_at_NIESPAMOJwp.pl>
Data: Wed 04 Aug 2004 - 18:13:51 MET DST

> Najlepsza karta (najwydajniejsza) z R9550 to GeCube GC-R9550GU-C3, z
> tego względu że ma dosyć mocno podbite zegary (fabrycznie) w stosunku
> do pozostałych R9550. Karta GeCube ma 400/500 zamiast 250/400.
> Oczywiście to jeszcze nie koniec co z tej karty można wycisnąć, gdyż
> ta karta ma pamięci 3.3 ns (czyli jakby nie patrzeć można ustawić
> pamięci na >600 MHz) i jest solidnie chłodzona.

Brzmi niezle - jednak cena by mnie zabila -

> Nie podałeś jaki masz budżet, a w okolicach 500 zł można kupić R9600
> Pro (400/600) produkowanego przez Gigabyte.

Niestety budzet mam dosc ograniczony - chcialem kupic karte za ok. 350zl
Dlatego zastanawialem sie nad R9550

> Karty które się mało grzeją nie potrzebują aktywnego chłodzenia
> (wentylator) więc montuje się na nich tylko spore radiatory.
> Oczywiście wentylator jest wydajniejszy, ale też wytwarza hałas,
> którego w przypadku radiatorów nie uświadczysz. Poza tym, karta z
> wentylatorem da się (zazwyczaj) lepiej podkręcić niż ta bez.

R9550 Gigabyte ma sam Radiator
HiS sam wentylator

z komentarzy klientow komputronika wynika, ze ludzie ktorzy kupili ta karte
podkrecali ja do 420MHz dla rdzenia i 520MHz dla pamieci - jak myslisz, ile
szlo by pokrecic karta Gigabyte? (pytam z ciekawosci bo narazie nie
potrzebuje krecenia)

Czy jesli ma sie karte z samym wentylatorem, lub z samym radiatorem, mozna
na nich umiescic jedno i drugie? (bez wiekszego kombinowania)

--
Tomek
http://www.osiedle-er.prv.pl