Re: IBM ThinkPad 600x bateria li-ion nagle padła :-(

Autor: Saiko Kila <fnvxbxvyn_at_phgzr.vqrn.arg.cy>
Data: Sun 01 Aug 2004 - 21:29:18 MET DST

Proces PC <pch@poczta.onet.pl> zwrócił błąd:
> Wielkie dzięki za odpowiedź. Moja bateryjka ma następujące oznaczenia:
> FRU 10L2158 i ASM 10L2158

He he, te baterie są skupowane przez ludzi i naprawiane metodą o której
pisałem. Potem sprzedawane (połowę taniej niż nówka). Na allegro też:

> [...]
> samochodowa) i obserwuję sobie co się dzieje. Wskaźnik pojemności w windowsie
> sugerował 10% mocy, czyli dla baterii 3,2Ah w przybliżeniu trochę mniej niż 1h
> świecenia żarówki, która pobiera ~0,5A (mierzyłem miernikiem ;). A tu
> niespodzianka świeci i świeci i chyba nie przestanie. Wniosek zatem
> następujący:
> 1. albo coś się zawiesiła elektronika baterii - mam nadzieję
> 2. albo padł laptop - nie przyjmuję do wiadomości
> 3. albo w baterii jest celowy mechanizm ograniczający żywotność - to by było

Tak, właśnie notebook oszukuje. Gorzej, że w wyniku tego oszukiwania
bateria się psuje, z czasem jest coraz gorzej. Dlatego podałem Ci ten
sposób z zasłonięciem styków wewnętrznych (tych bliżej środka baterii) -
oszukasz notebook i rozładujesz do końca. Oczywiście później ładuj z
odsłoniętymi stykami, inaczej bateria się przeładuje co grozi nawet
wybuchem. To raczej jest tak, że w baterii jest problem z elektroniką. Jak
znasz angielski to mogę Ci podać stronę na której znajdziesz więcej
informacji.

> [NTG] Czemu nie mogę nic wysłać z outlooka na news.tpi.pl (czytać grupę mogę i
> inne też). Byłem na wczasach 2 tygodnie i po powrocie serwer twierdzi, że nie
> mam uprawnień. Czy coś się zmieniło przez ten czas oprócz tego, że właśnie
> wtedy padła bateria :-(

Spytaj swojego dostawcy internetu. Ja od kilku lat nie mogę wysyłać na
news.tpi.pl. Wiem, że tepsa często blokuje posting nie-swoim użytkownikom.
Korzystaj z serwera gazety albo onetu skoro masz tam konto.

--
Saiko Kila -- JID: saikokila@chrome.pl -- email: pomyśl! -- GG: 4088862
"Ciężki jest dobry. Na ciężkim możesz polegać. Jeśli nie zadziała zawsze