Re: IBM ThinkPad 600x bateria li-ion nagle padła :-(

Autor: PC <pch_at_poczta.onet.pl>
Data: Sun 01 Aug 2004 - 20:53:54 MET DST

Wielkie dzięki za odpowiedź. Moja bateryjka ma następujące oznaczenia:
FRU 10L2158 i ASM 10L2158
Zrobiłem tak: podłączyłem do aku obciążenie trochę ponad 0,5A (żaróweczka
samochodowa) i obserwuję sobie co się dzieje. Wskaźnik pojemności w windowsie
sugerował 10% mocy, czyli dla baterii 3,2Ah w przybliżeniu trochę mniej niż 1h
świecenia żarówki, która pobiera ~0,5A (mierzyłem miernikiem ;). A tu
niespodzianka świeci i świeci i chyba nie przestanie. Wniosek zatem
następujący:
1. albo coś się zawiesiła elektronika baterii - mam nadzieję
2. albo padł laptop - nie przyjmuję do wiadomości
3. albo w baterii jest celowy mechanizm ograniczający żywotność - to by było
chamstwo

Jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam.

PC

p.s.
[NTG] Czemu nie mogę nic wysłać z outlooka na news.tpi.pl (czytać grupę mogę i
inne też). Byłem na wczasach 2 tygodnie i po powrocie serwer twierdzi, że nie
mam uprawnień. Czy coś się zmieniło przez ten czas oprócz tego, że właśnie
wtedy padła bateria :-(