Re: Który parametr monitora odpowiada za ostrość obrazu?

Autor: Mr.FX <mrfx_at_wla.pl>
Data: Sun 01 Aug 2004 - 21:27:16 MET DST

> Czy istnieje jakiś parametr techniczny bezpośrenio powiązany z ostrością
> obrazu monitora? Jeśli tak, to jakie powinny mieć wartości monitory 17 i
> 19? Chodzi mi o prawdziwą, "żyletkową" ostrość towaru z wyższej półki.

W przeciwieństwie do poprzednich odpowiedzi...
Jeżeli chodzi o monitory CRT to bardzo istotne jest pasmo video. Dla
19" dobrą wartością jest ~350Mhz. Takie pasmo pozwoli na uzyskanie
ostrego obrazu przy wysokich rozdzielczościach i czasach odświeżania
(np. 1280x1024 @ 100Hz). Dla siedemnastek > 200Mhz jest OK.
Ostrość polepsza rówież zastosowanie kabli BNC (jesli monitor ma
takie gniazdo). Aby wykorzystać dobre parametry monitora potrzebna
jest też dobra karta graficzna (czytaj: Matrox ;-))
W monitorach LCD nie ma to takiego znaczenia i tam nalezy
zwrocic uwage glownie na odleglosci pomiedzy pikselami (dot pitch).

--
Mr.FX [ myryfykysy ]