Re: Dysk twardy+Samsung+80GB+Nie działa

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Mon 19 Jul 2004 - 20:35:56 MET DST

Użytkownik <"jacekwu(_Nie_spam_)"@o2.pl> napisał w wiadomości
news:2w3gtfc1tizj$.ltydzzvbzsbd.dlg@40tude.net
> Mam problem z podłączeniem dysku twardego ( SAMSUNG SPINPOINT SP0802N
> 7200 R.P.M. )do komputera:
>
> Procesor: Pentium 3 450 MHz.
> 192 MB RAM SDRRAM,
> Riva TNT 16 MB,
> Płyta główna:
> Intel Corporation WS440BX
> Bios: Phoenix Bios 4.0 Relase 6.0
> Bios Version: 4W4SB0X0.86A.0012.P05
>
> Po podłączeniu tego dysku wyświetlany jest komunikat:
> "Operating system not found"
>
> Wcześniej ten sam dysk działał bez zarzutów (całe 80 GB bios
> widział). Nie musiałem nawet upgradeować biosu. Dysk twardy ustawiony
> [...]

Sprawdź, czy jest włączone autowykrywanie dysku w BIOS-ie, ew. przywróć
mu domyślne ustawienia, i podłącz z powrotem tasiemkę 80-żyłową (nie mam
pojęcia, czemu wróciłeś do starej tasiemki - ten dysk IMO wymaga taśmy
80-tki). Innymi słowy - dopóki BIOS nie zobaczy dysku, dopóty systemu z
niego nie uruchomisz.

/odpowiadając zmień px na pl/