Re: Jaki skaner do 400zł?

Autor: Radek D <radek997_at_poczta.onet.pl>
Data: Sun 18 Jul 2004 - 12:25:36 MET DST

Musisz sobie odpowiedzieć na pytanie czy chcesz dobry skaner
czy taki z bajeranckim wyglądem (tak dla szpanu). Bo jeśli chodzi
ci o jakość to nie patrz na skanery z CIS (lub mutacjami), może i fajnie
wygląda ale skany są do d.... (pewnie teraz pojawi się kilka postów, że
przecież skany są OK). Zmuszony byłem kiedyś użyć starszej wersji tego
Plusteka do zeskanowania ciemnych zdjęć i zwątpiłem (na początku myślałem,
że skaner jest uszkodzony) bo na wszystkich ciemnych obszarach pojawiają się
artefakty i kreski z jaśnijszymi pikselami (jest to typowe dla CIS).
Skanery na CIS mogą skanować tylko obiekty przylegające do szyby - także
możesz
mieć problemy np. ze skanowaniem ksiązki na szyciu.
Jeśli będziesz go używał do skanowania pocztówek itp. to bierz CIS.
Jeśli jednak zależy ci na skanerze o większych możliwościach to poszukaj
czegoś na CCD.
IMHO jednym z ciekawszych skanerów (do 400zł) jest MUSTEK Be@rPaw 2448TA PRO
http://www.mustek.com.pl/?stid=4&pid=52&ps=tech