Re: Jaki skaner do 400zł?

Autor: DeJotPe <thejotpe_at_potcza.oent.pl>
Data: Sun 18 Jul 2004 - 12:42:12 MET DST

Użytkownik "Radek D" <radek997@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:cddj6o$rph$1@news.onet.pl...
> Musisz sobie odpowiedzieć na pytanie czy chcesz dobry skaner
> czy taki z bajeranckim wyglądem (tak dla szpanu). Bo jeśli chodzi
> ci o jakość to nie patrz na skanery z CIS (lub mutacjami), może i fajnie
> wygląda ale skany są do d.... (pewnie teraz pojawi się kilka postów, że
> przecież skany są OK). Zmuszony byłem kiedyś użyć starszej wersji tego
> Plusteka do zeskanowania ciemnych zdjęć

[ciach] warto też poszukać gdzies w necie informacji o rozpiętości gęstości
optycznych (a konkretnie maxymalnych) jakie ten skaner ma. do druku
wystarczy praktycznie Dmax=2,0 ale jeśli chodzi o przeźrocza to na nich
mozna zreprodukowac szczegóły nawet do Dmax=3,0.
Z tym że takie info będzie autorowi watku cięznko znaleźć.

PS jeśli drum ma D=2,5 a skaner Dmax=1,7 to w cieniach rysunku nie bedzie
widać szczegółow tylko jednolita czarna plamę, albo co gorsza właśnie
"kolorowe paski"