Re: Klawisze funkcyjne w laptopie sony viao

Autor: Saiko Kila <fnvxbxvyn_at_phgzr.vqrn.arg.cy>
Data: Sat 17 Jul 2004 - 11:02:55 MET DST

Proces klawy <nie_ma_takiego_adresu@wp.pl> zwrócił błąd:
> Czy ktoś wie jak uaktywnić klawisze funkcyjne w laptopie sony viao
> pcg-grv616g.
> Normalnie powinny działać od razu bez instalacji zadnych sterowników.
> Jednakże tak nie jest, próbowałem znaleź sterowniki, leczy na stronie sony
> z "suportem" nie ma tego modelu a w innych modelach sie nie dokopałem.
> [...]
> nie daje. Mam win XP Profesional

Cześć,
Powodów może być kilka.
Najpierw pytanie - czy w czasie POSTa (zanim załaduje się system) też nie
działają klawisze rozjaśniania? Powinny działać niezależnie jaki tam
poźniej system się ładuje. Jeśli nie działa, to znaczy że BIOS ich nie
obsługuje, czyli musisz wgrać nowy BIOS.

Przypuszczam, że zmieniłeś wersję windowsa (np. z ang na pl), czy tak?
Normalnie klawisze funkcyjne (te z FN) działają na oryginalnym systemie
(tym który można przywrócić używając System Recover CD), ale powinny
działać też na podobnym systemie (np. Pro zamiast Home) ale w tej samej
wersji językowej. Przy zmianie wersji mogą się zacząć problemy. Powinno je
rozwiązać zainstalowanie aplikacji Sony, które są na dysku Application
Recovery CD. Niestety, instalki aplikacji można użyć tylko na tym
oryginalnym sysytemie, inaczej wyświetli komunikat w stylu "ta aplikacja
nie jest przeznaczona dla tego komputera", ja tak miałem bawiąc się różnymi
systemami. Powinieneś znaleźć wersje poprawek dla swojego modelu,
modyfikują one rejestr windowsa, dorzucają swoje biblioteki oraz
(ewentualnie) instalują te aplikacje sonowskie.

Jest strona
http://www.vaio-link.com/downloads/register/register.asp?l=en
gdzie możesz mieć dostęp do driverów dla swojego modelu jeśli podasz kod
produktu i numer seryjny (jest to opisane na tej stronce). Nie mając tych
danych nie mogłem sprawdzić czy Twojego to też dotyczy, ale model grv616g
jest wylistowany w dziale users manual, pewnie stery też mają.

Jeśli nie uda Ci się to spróbuj sterów dla innego modelu ale z winXP. Musi
to być prog, który zainstaluje urządzenie Sony Programmable I/O Control
Device. BTW możesz mieć to urządzenie, ale wyłączone. Niektóre modele mają
program HotKey, który rozwiązuje te problemy, ale na Twoim go chyba nie
ma(?), służy on do wyświetlania informacji o naciśniętych klawiszach Fn
itp.

--
Saiko Kila -- JID: saikokila@chrome.pl -- email: pomyśl! -- GG: 4088862
"Ciężki jest dobry. Na ciężkim możesz polegać. Jeśli nie zadziała zawsze