Re: TNT2 pelna i Vanta

Autor: skorpion <skoorpioonbez2o_at_ajlowju.pl.invalid>
Data: Sat 17 Jul 2004 - 00:13:21 MET DST

Marcin wrote:
> Producent nie ma tutaj znaczenia.

no więc ma:

> Nawet jak jest producent typu
> noname, to produkuje swoje karty na referencyjnej PCB. Większość
> producentów wogóle nie przerabia swoich kart (również ci markowi)w
> stosunku do wersji referencyjnej, wobec tego takie karty będą się
> rróżniły tylko kolorem płytki drukowanej, pamięciami i filtrami i
> niczym więcej. Jeszcze raz podkreślam, producent nie ma tutaj niczego
> do gadania.

twierdzisz, że każda karta noname jest równie dobra jak karta referencyjna?

to te karty referencyjne muszą być jakieś beznadziejne

renomowany producent daje przede wszystkim gwarancję, że napisane na
pudełku AGP 2x/4x jest 100% wiarygodne

> A nie pomyślałeś że wczesne rewizje danego modelu mogły być kartami
> typu AGP 1.0 a późniejsze AGP 2.0. Oczywiście te rewizje różniły się
> nie tylko cyferkami ale i nacięciami.

czy w poprzednim poście nie napisałeś już sam czegoś o fizycznej
możliwości wsadzenia karty tego typu?

> GeForce chodzi bezproblemowo w każdej nowej płycie. TNT2 chociaż jest
> kartą bardzo starą również dobrze sobie radzi z nowymi płytami. Taka
> karta zadziała na NForce2, z i865, KT600 ... Nie spotkałem się jeszcze
> z problemami.

albo nie zadziała

niestety o tych problemach donoszą różne inne źródła

> A co tam było takiego niezrozumiałego?

po prostu nie każdy jest takim fachowcem od kart graficznych PCI

> To że TNT2 może chodzić w trybie AGP x2, to nie znaczy, że jeżeli
> przełączymy tę kartę w ten tryb, to automatycznie zamieni się ona w
> kartę AGP ver 1.0. Karta ta nadal będzie kartą typu AGP ver. 2.0,
> tylko będzie chodziła w trybie AGP x2.

nieważne. jak zawsze puszcza za wysokie napięcie, to niczego nie zdążysz
przełączyć

> Karta będzie pobierała takie napięcia jakie jej płyta dostarczy, a
> płyta dostarczy napięcie odpowiednie do rewizji AGP karty.

chyba że nie obsługuje, i prąd pod za wysokim napięciem przeczyści
obwody aż miło

> płyta rozpozna że siedzi karta typu AGP 2.0, to dostarczy napięcie
> odpowiednie do tej karty.

znowu negujesz istnienie znanego problemu

> Zarówno Creative TNT2 jak i noname TNT2 zostaną rozpoznane jako karty
> AGP ver. 20.

skąd się wzięło Creative?

> Jeszcze raz powtarzam, producent sprzętu nie ma tutaj znaczenia.

jw.

> Jakbyś nie wiedział to GEForce3 i (początkowe) GeForce4 są kartami AGP
> x4 (czyli AGP ver. 2.0)

no właśnie. więc co tu mają do rzeczy?

> Karty obsługujące zarówno AGP x2 i x4 są kartami typu AGP ver. 2.0 i z
> nimi nie będzie problemu niezależnie od producenta.

jw.

> Jeżeli karta jest tylko AGPx2 to jest to karta typu AGP ver. 1.0 i nie
> wejdzie do nowego portu, więc w konsekwencji nie może uwalić płyty, no
> chyba że telepatycznie.

dokładnie! więc po co zajmujesz się innymi kartami, niż on _może_ mieć?

> ^^^^^^^^
> Z którego okresu?
> Mam taką starą kartę Intel 740 AGP i karta jest typu AGP ver. 1.0 i
> zapewniam cię, że nijak nie włożysz jej do nowego portu (AGP x8),
> poprostu jest to fizycznie niemożliwe.

no więc właśnie nie o takich kartach jest mowa

> No właśnie odpowiadam że ta karty (TNT2, GeForce) wejdą do nowych
> portów, a ponieważ są to karty AGP ver. 2.0 (czyli chodzące z max.
> prędkością AGPx4) nie uwalą płyty.
> Dodam jeszcze, że przez moją płytę (I865) przewinęły się taki katy jak
> TNT2 Vanta, GeForce (boski annihilator PRO), GGF3, GF4 MX, Radeon
> 9100, Radeon 9700 Pro i z żadną z tych kart (również z tymi starymi)
> nie miałem problemów.

zwłaszcza 9700 Pro jest dowodem na Twoje tezy