Re: Usypianie laptoka (?) Usluga ACPI. Win98

Autor: Saiko Kila <fnvxbxvyn_at_phgzr.vqrn.arg.cy>
Data: Mon 12 Jul 2004 - 12:42:04 MET DST

Proces Green <aquarius@aqua.pl> zwrócił błąd:
> Zapytałem tu, bo jest to też problem i płyt głównych, i BIOSU.
> Prawda- i systemu. :)

Przypuszczam, że to system. Nawet jesli to płyta główna to też pomoże tylko
oprogramowanie producenta sprzętu.

> Mój system działał (raczej sprawnie) od kilku lat.

Może za długo? ;)

> Chyba nie- bo jak pisałem, to działało.

Błąd może ujawniać się dopiero po wyłączeniu funkcji oszczędności. Miałem
na myśli łatki do systemu rozprowadzane przez producenta - notebooki
przeważnie są zaprojektowane do pracy (i sprzedawane) z jakimś konkretnym
OSem, i poprawki mogą dotyczyć też tego OSu, a nie BIOSu.

> To sie nie da. I nie ma potrzeby.
> A nie da sie bo to jest laptop UMAX, a BIOS to jakiś nietypowy.
> I dla laptopóww raczej BIOS-ów nie aktualizują?

W jednym notebooku trzy razy już BIOS zmieniałem. Jedna wersja poprawiała
obsługę trybów oszczędzania energii. Problem jest gdy producent zapomina o
sprzęcie zbyt szybko, ale może gdzieś w sieci jest jeszcze najnowszy BIOS.

> Tak. Widziałem tą stronę.
> http://www.computerbits.com/archive/2000/0200/acpi.html
> I nawet w polskiej wersji jezykowej- chyba też. :)

Je tej strony nie widziałem, ale mam podobną w zakładkach. Spróbowałeś
wszystkiego i nie pomogło? Możliwe, że najszybszym wyjściem będzie
całkowita reinstalacja systemu. Ja najdłużej miałem win98 przez niecałe 4
lata, później się już nie dało używać i musiałem zainstalować od nowa.

BTW, czy w Menedżerze urządzeń pod urządzeniami systemowymi masz takie
urządzenia jak w moim notku:
ACPI Lid
Bateria ACPI
Przycisk systemowy ACPI
Przycisk uśpienia ACPI
Rozszerzenie lyty systemowej dla ACPI BIOS
SCI IRQ używany przez magistralę ACPI
Wbudowany kontroler ACPI
Zaawansowana konfiguracja i interfejs energii (ACPI) BIOS
Źródło zasilania sieciowego ACPI
?

--
Saiko Kila -- JID: saikokila@chrome.pl -- email: pomyśl! -- GG: 4088862
"Ciężki jest dobry. Na ciężkim możesz polegać. Jeśli nie zadziała zawsze