hdd -- dylemat

Autor: geos <geos_at_nowhere.org>
Data: Thu 24 Jun 2004 - 11:41:21 MET DST

witam,

stoje przed koniecznoscia zakupu nowego hdd 80gb ze wskazaniem na
samsunga ata100/ata133. nie jestem przekonany jednak do tego wyboru ze
wzgledu na taka sobie opinie o dyskach samsunga w przeszlosci. czytalem
jednak archiwum listy i odnosze wrazenie, ze jakosc ich dyskow ulegla
teraz poprawie. czy wrazenie sluszne? z drugiej strony na gieldzie
komputerowej sprzedawca zdziwil sie, ze pytam o samsunga, twierdzac, ze
wiekszosc ludzi kupuje caviary, barracudy, i ze to wlasnie te dyski maja
najmniejsza awaryjnosc. z trzeciej strony w mojej lepetynie mam
nastepujace mysli:

a) ibm -- b. dobre dyski kiedys, innowacyjne technologie. klapa i wpadka
z modelami GXR. jak jest teraz z dyskami ibm?
b) maxtor -- duza awaryjnosc. czy to prawda?
c) samsung -- srednia opinia w przeszlosci, podobno teraz b. dobre,
ciche i nie grzeja sie.
d) barracuda + maxtor -- najwiecej uszkodzonych sposrod dyskow na allegro

doradzcie prosze, jak ulokowac pieniadze. zalezy mi przede wszystkim na
bezawaryjnej pracy, nie musi byc szybki.

pozdrawiam,
geos