Re: wizja przyszości-backup czlowieka

Autor: Bartosz Kiziukiewicz <kiziuk_at_alpha.swinka.net.pl>
Data: Sat 19 Jun 2004 - 20:47:14 MET DST

On Sat, 19 Jun 2004 19:13:49 +0200, "Marek" <ja@moj.adres.pl> wrote:

> Nie da sie stworzyc takiej maszyny (no, moze poza swiatem sci-fi). Mowi o
> tym zasada nieoznaczonosci Heisenberga - nie da sie okreslic dokladnie
> jednoczesnie polozenia i pedu czastki (zauwaz, ze samo polozenie nie
> wystarcza, by okreslic stan atomu - jest kilka liczb atomowych - musisz
> okreslic wszystkie, a polozenie to tylko jedna z nich - o ile pamietam).
> Przykro mi...

A ja dziś w Wyborczej przeczytałem, że możliwe jest obejście zasady
nieoznaczoności Heisenberga poprzez wykorzystanie właściwości dwóch
splątanych cząstek. I podobno nawet już fizykom udało się w ten sposób
przenieść stan kwantowy pojedynczych jonów na odległość ułamka
milimetra... Bo stany splątane fotonów potrafimy już przenosić na
wiele kilometrów, ale foton to jeszcze nie to.

--
Pozdrawiam
  Bartek