Re: [OT] Sens modernizacji sprzętu

Autor: fiman <fimanWYTNIJTO_at_vp.pl>
Data: Sat 19 Jun 2004 - 20:59:42 MET DST

> wiesz... uwazam ze nie zabytek, ale wszechobecne na allegro wycofy
> z biur; markowe Delle, Compaqi... np. P III 600; te komputery maja
> mozliwosci wystarczajace do plynnej pracy z duzymi dokumentami worda, do
> ogladania filmow w formacie divX - jedyne co im mozna zarzucic do zwykle
> slabe karty graficzne

> jezeli na dzien dzisiejszy mialbym wybierac miedzy skladakiem ze sklepu
> za rogiem posiadajacym DDR i Celerona lub nawet Athlona, a miedzy
> wlasnie takim P III 600 markowym /Dell, Compaq/ z allegro, to na 100%
> wybralbym komputer z allegro;

> [...]

Nie do końca się zgodzę.
Rozebrałem kiedyś fimowego IBM-a w biurze. W środku był nbajtańszy napęd CD
ROM Samsunga. Pamięć też Samsung. Dysk IBM DTLA z Węgier co padł i to było
powodem rozebrania komputera. Drugi IBM miał HDD Fujtsu z tej samej serii miał
napęd Fujitsu so pokazuje, że do tych firmowych komputerów też dają co jest
pod ręką.
Akurat karta graficzna to najmniej sprawiający problem w nawet starym tzw.
komputerze biurowym. Największy problem to mała pamieć. Zwykle jest to 128 MB
SDRAM nieraz starego typu. Poczta z Outlooka nagromadzona przez 2-3 lata nie
zawsze się wczytuje. Do tego małe dyski. Problemy z aktualizacjią biosu .
Lepiej co 4-5 lat wymienic cały sprzęt. W firmowej obudowie (NEC) było tylko
jedno miejsce na HDD na samym spodzie obudowy.
Zdecydowanie wolałbym rozsądnie złożonego składaka na Athlonie do domu niż
taki stary komputer nawet markowy.