Re: [OT] Sens modernizacji sprzętu

Autor: gg <np.osoba_at_microsoft.com>
Data: Sat 19 Jun 2004 - 13:57:19 MET DST

> zalety : tani,cichy,ekonomiczny - taki sprzet mozna juz naprawde tanio
> kupic - a skoro nie widac roznicy to po co przeplacac? :D

Twoje założenia są prawdziwe dla komputerów do zastosowań domowych typu
stare gry + maszyna do pisania. W dzisiejszych czasach czas to pieniądz.
Jeżeli ktoś używa kompa do pracy to powinien miec szybki sprzęt żeby
więcej w tym samym czasie zrobić.
Poza tym co do Twojej konfiguracji "full wypas"... Spróbuj zmontować film
z kamery cyfrowej na takim czymś.
Zrobić zrobisz ale stracisz 10-20x więcej czasu niż na nowoczesnym
komputerze. I nie mówię tu o oszczędności 10-20minut ale 10-20 godzin. Lub
nawet więcej - zależy co się montuje.

Aha. Twoje porównanie jest podobne do tago jakbyś zachwalał obecnie np.
skode faworit albo Łade Samare bo przecież to duże i w miarę nowe auta.
Ja jednak wole wybrać jakieś auto które stoi w obecnie w salonach.

Natomiast zmiana nowych części w kompie na najnowsze nie jest wbrew
pozorom tak całkiem głupia. Tylko trzeba dobrze wybrać moment tego
upgreadu. Jak przegapisz ten moment to już nie sprzedasz swojego starego
hardwearu ponieważ nie znajdziesz na niego kupca za rozsądną cenę.
Natomiast na w miarę nowy sprzęt używany na gwarancji znajdziesz kupca,
dołożysz parę groszy i masz ciągle nowoczesny komputer.
Zatrzymałeś się po prostu w pewnym momencie i wydaję Ci się, że nie ma
programów które potrzebują prawdziwego powera, ale mylisz się oczywiście.
Jedynie przy założeniu że używasz ciągle tego samego softu co parę lat
temu i nie zależy Ci na czasie, rzeczywiście nie potrzebujesz robić
upgreadu kompiutera.

ufff rozpisałem się

pozdrawiam
P.