Re: [OT] Sens modernizacji sprzętu

Autor: adasiek <podolany_at_poczta.wp.pl>
Data: Sat 19 Jun 2004 - 20:43:09 MET DST

gg wrote:

> Twoje założenia są prawdziwe dla komputerów do zastosowań domowych typu
> stare gry + maszyna do pisania. W dzisiejszych czasach czas to pieniądz.
> Jeżeli ktoś używa kompa do pracy to powinien miec szybki sprzęt żeby
> więcej w tym samym czasie zrobić.

zwroc uwage na jedno: my tu nie mowimy o renderingu filmu lub kompilacji
duzego projektu programistycznego; my tu mowimy o pracy interakcyjnej z
komputerem; taka praca ma to do siebie, ze user analizuje to co widzi na
ekranie i podejmuje dzialanie; juz od dawna czas zajetosci komputera
jest mniejszy niz czas zajetosci usera; jesli user przetwarza komunikat
z komputera przez 0.5sekundy a komputer przetwarza komunikat usera przez
0.1sekundy, to nie ma sensu zeby komputer przetwarzal komunikat usera w
czasie krotszym np. 0.05sekundy;

dwukrotnie krotszy czas przetwarzania przez komputer wiaze sie z
wielokrotnie lepszymi parametrami; /wynika z tego, ze np. stosowane
powiedzmy "algorytmy" w komputerze nie sa zlozonosci liniowej/;
wielokrotnie lepsze parametry wiaza sie z wielo wielo krotnie wyzsza
cene sprzetu;

masz kilka podstawowych czynnikow:
1) koszt sprzetu;
2) parametry podzespolow;
3) czas przetwarzania;

i jasnym jest, ze dla najlepszych parametrow przetwarzania osiagniesz
najkrotszy czas, ale jednoczesnie koszt bedzie najwiekszy; obnizajac
stopniowo koszt mozesz odpowiadac sobie na pytanie: "czy akceptuje
oferowany przez sprzet czas przetwarzania"; cos takiego jak Chip ma:
stosunek wydajnosc/cena --> najwieksza wartosc tego wspolczynnika bedzie
wlasnie dla kompow okolo P III, bo sa relatywnie tanie /w porownaniu do
Athlonow ze sklepu/ a ich wydajnosc jest ciagle dosc wysoka;

> Poza tym co do Twojej konfiguracji "full wypas"... Spróbuj zmontować film
> z kamery cyfrowej na takim czymś.
> Zrobić zrobisz ale stracisz 10-20x więcej czasu niż na nowoczesnym
> komputerze. I nie mówię tu o oszczędności 10-20minut ale 10-20 godzin. Lub
> nawet więcej - zależy co się montuje.

OK - mowisz o nieliniowym montazu czy prostym wstawianiu fragmentow
filmu jeden za drugi?? bo jesli chodzi o to drugie, to normalnie
przygotowuje sie spis operacji /np. zaznaczajac poczatkowa i koncowa
klatke fragmentu i miejsce gdzie fragment ma trafic/, po czym gdy
wszystkie operacje sa juz gotowe - idzie spac, a komputer w nocy zajmuje
sie wykonywaniem tych operacji; z dodawaniem napisow itepe podobnie;

> Aha. Twoje porównanie jest podobne do tago jakbyś zachwalał obecnie np.
> skode faworit albo Łade Samare bo przecież to duże i w miarę nowe auta.
> Ja jednak wole wybrać jakieś auto które stoi w obecnie w salonach.

wolisz wybrac auto z salonu, ale nie jest to
poparte zadnym sensownym uzasadnieniem;

> Natomiast zmiana nowych części w kompie na najnowsze nie jest wbrew
> pozorom tak całkiem głupia. Tylko trzeba dobrze wybrać moment tego
[...]

oczywiscie ze jest glupia - dlaczego?? dlatego ze NAJNOWSZE czesci sa
NAJDROZSZE; jezeli czesc o wydajnosci 1000 kosztuje 5000PLN, a czesc o
wydajnosci 975 kosztuje 1200PLN a czesc o wydajnosci 950 kosztuje
1100PLN /a tak przewaznie jest/ to nie ma sensu dla uzyskania 2% lepszej
wydajnosci wydawac czteroktornie wiecej;

adas;