Re: Dysk z laptop mniejszy w Win niz pisze na obudowie

Autor: Piotr Kuć <SZUKAJ_W_STOPCE_at_nospam.invalid>
Data: Thu 17 Jun 2004 - 11:17:53 MET DST

"Fosgate" <fosgate@poczta.onet.usun.to.pl> wrote in
news:cantlj$s8d$1@news.onet.pl:

> Być może przedmówca źle się wyraził. Może chodziło mu o ukrytą
> partycję na zrzut pamięci RAM wykonywany przez np. Suspend To Disk czy
> coś o podobnym działaniu. Ja u siebie mam mam możliwość uśpienia
> laptopa przez właśnie Suspend to Disk. Działa to tak, że zawartość
> pamięci RAM i układu graficznego jest zrzucana na dysk czyli niejako
> jest funkcja podobna do hibernacji z 2000/XP. Różnica polega jednak na
> tym, że realizowana jest poza systemem operacyjnym i również działa w
> 95/98/ME. Wymaga jednak utworzenia za pomocą programu dostarczonego z
> [...]

Ten laptop (IBM ThinkPad iSeries Type 1161-11G) chyba nie ma czegoś, w
każdym razie w bardzo osgraniczonym Setupi/biosie nic nie widać.
Przeszukałem także stronę na z oprogramowaniem do niego i też tam nie ma
żadnych programów które miały by jakiś związek z taką funkcjonalnością.

Jeśli chodzi o hibernację to jest to zwykła hibernacja z Windows 2000.
Poza tym laptop może też jeszcze wejść w stan uśpienia przez naciśnięcie
oznaczonego przycisku lub zamknięcie pokrywy. Funkcja ta działa niezależnie
od systemu operacyjnego (sprawdzałem W2k, DOS, Monkey Linux) i po prostu
wyłącza wyświetlacz i napędy. Z pewnością nie jest zrzucana cała pamięć na
dysk bo zapis tych 96MB na pewno bym zauważył. Poza tym chwilowe wyjęcie
baterii uniemożliwia ponowne obudzenie. Sumując to wszystko jest to tylko
zwykłe usypianie bez zrzutu pamięci.

--
Pozdrawiam,
Piotr Kuć