Re: Dysk z laptop mniejszy w Win niz pisze na obudowie

Autor: Piotr Kuć <SZUKAJ_W_STOPCE_at_nospam.invalid>
Data: Thu 17 Jun 2004 - 11:17:55 MET DST

Tomasz Potega <shadow@manta.univ.gda.pl> wrote in
news:cant2l$a1o$1@korweta.task.gda.pl:

> nie masz tam jakiejs ukrytej partycji do odtwarzania systemu?
> fdisk widzi caly dysk?
> zreszta mozna czesc obszaru dysku wylaczyc - w celu przechowania
> wspomnianego obrazu systemu, czy tez z innych przyczyn.

DOSowy fdisk pokazuje tylko jedną partycję o rozmiarze
 4126 MB = 4 326 424 577 bajtów
Przy próbie utworzenia nowej partycji fdisk krzyczy że nie ma już miejsca.

Poniżej zamieszczam dane z obudowy oraz Sandry i Linuxa:

IBM Travelstar 4.86GB ATA/IDE 4200RPM
Model DBCA-204860

10068 CYL
15 HEADS
63 SEC/T

------------------------------

SiSoftware Sandra wyświetla mi takie informacje:
 Drive Geometry:
  CHS Geometry 8944 x 15 x 63
  CHS Total Sectors 8452080
  LBA Total Sectors 8452080
  Number of ECC bytes 4
  Disk Capacity 4127MB

 Translation Mode geometry:
  CHS Geometry 8944 x 15 x 63
  CHS Total Sectors 8452080

fdisk z Monkey Linux pokazuje:

Disc /dev/hda: 255 heads, 63 sectors, 526 cylinders
Units = cylinders of 16065 * 512 bytes

Device Boot Begin Start End Blocks Id System
/dev/hda1 * 1 1 526 4225063+ c Unknown

--
Pozdrawiam,
Piotr Kuć