Re: Nagrywarka ASUS CRW-5232AS QuieTrack - jestem prawie zdecydowany

Autor: Marcin <mach82_at_wp.pl>
Data: Fri 11 Jun 2004 - 18:37:04 MET DST

> Witam!
witka

> Jak w temacie - jestem juz praktycznie gotowy do zakupu nagrywarki ASUS CRW-5232AS
> QuieTrack. Postanowilem jednak napisac na grupe, gdyz jak widac, nie zalezy mi na
> oszczedzeniu 10 czy 20zl, ale na dobrej nagrywarce, ktora mi posluzy.
Po co kupywac Asusa jezeli najlepsza nagrywarka cdr/cd-rw jest LiteOn
52327S i to w nizszej cenie niz ten Asus. LiteOn to sprawdzony naped,
wiele osob go uzywa. Z pewnoscia sie nie zawiedziesz. Poczytaj sobie
opinie np. tu:
(cena 140 zl. za wersje box)
Jedynym minusem jest to ze naped ten jest troche glosny, ale mozna to
zmienic uzywajac dolaczonego do nagrywarki programu nero DriveSpeed i
wtedy mamy bloga cisze.

> Najwazniejsze dla mnie jest:
> - to, zeby nagrywarka szybko sprawdzila rodzaj plyty - w poprzednim modelu (Sony)
> musialem czekac przed nagraniem, czyli wpisaniem tytulu plyty i ostatecznymi
> ustawieniami okolo 30 sekund.
> - overburning
> - nagrywanie plyt 99min
> - oczywiscie niezawodnosc, ale wiem, ze moze byc trudno w tej materii cos konkrentego
> powiedziec
> - odczyt/zapis danych subkanałowych
> - odczyt/zapis CD-Text
> - DAO-RAW 96
Wszystkie te cechy posiada ten LiteOn. Dodatkowo LiteOn obsluguje
Mount Rainier ktorego Asus nie obsluguje.

> Sredniio wazne:
> - glosnosc pracy
LiteOn jest glosny ale mozna go wyciszyc. Asus tez bedzie glosny, przy
predkosci nagrywania x52 nie ma bata zeby jakikolwiek naped byl cichy,
nawet jezeli producent twierdzi cos innego.

> - dolaczone oprogramowanie (nie uzywam piratow) - planuje kupic wersje Box z kilkoma
> ciekawymi programami:
> http://cdrlabs.com/reviews/index.php?reviewid=220&page=Features (sekcja Software w
> polowie strony)
Nie wiem co jest w wersji Box liteOn ale pewnie bedzie cos podobnego
jak u Asusa, no moze bez playera DVD (ciekawe po co w nagrywarce CDRW
ma byc obecny odtwarzacz DVD - moze Asus ma ukryte wlasnosci o ktorych
nie wiem :P)

> Mniej wazne sa dla mnie:
> - predkosc zapisu (do tej pory mialem 24x i bylo OK)
> - wyglad
> - wymiary
Bezkonkurencyjna predkosc LiteOn przy nagrywaniu CDR/CDRW a ocena
wygladu napedu jest sprawa indywidualna. Dla mnie jest OK.

> Mysle nad zakupem na Allegro (z fakt. VAT na firme), cena to 155zl. Natomiast jestem
> sklonny zaplacic wiecej za nagrywarke, byle dawala wieksze prawdopodobienstwo
> bezawaryjnej pracy oraz miala wszystkie najwazniejsze dla mnie parametry wymienione w
> pierwszej liscie.
Daj sobie spokoj z allegro. Kup w sklepie LiteOn 52327S w wersji Box
za 140 zl i ciesz sie nieprawdopodobna jakoscia i predkoscia.

> Oczywiscie jestem takze po poszukiwaniach w archiwum tej i innych polskich grup i
> zauwazylem, ze o tej nagrywarce (zakladajac podanie symbolu) nie jest powiedziane
> wiele, wiec moze warto to zmienic?
Bo niewilu uzywa tej nagrywarki jesli jest pewny LiteOn.
Zobacz tu i popatrz na top 15 nagrywarek po prawej stronie. LiteOn
jest na 1 miejscu a Asusa nie ma wogule ...
http://www.cdrinfo.pl/software/stronaspw.php?oneid=3347184729

Wybor nalezy do ciebie, ale IMHO nie ma sie co zastanawiac. Bierz
LiteOn.

> Pozdrawiam
> BestSeller

pozdr. Marcin