Re: FlashDrive ??

Autor: Big Jack <AwBnFpCxNnZe_at_qngn.hfhagb.cy>
Data: Wed 02 Jun 2004 - 16:34:42 MET DST

W wiadomości: news:c9kcmd$enq$1@nemesis.news.tpi.pl
użytkownik: *soonic* napisał(a):

> zamierzam kupic FlashDrive 256MB ale nie wiem jakiej firmy. Do wyboru
> mam: Actina (gwar. 12m-cy) i Kingston (gwar. 35 m-cy) oba na USB 2.0.
> Roznica w cenie ok 35zl. Generalnie Kingston czesto sie slyszy ze
> jest lepszy w pamieciach. Czy ktos moze mi doradzic ktory wybrac, bo
> nawet nie wiem co w tym moze pasc :) (takze moze okaze sie ze nie ma
> co doplacac)

Mam Actine 128MB USB2.0 i poleciłbym jednak Kingstona. Choćby tylko ze
względu na to, że Actina ma nikczemny wyłącznik zabezpieczający przed
przypadkowym skasowaniem danych. Pewnie w Kingstonie lepiej to
rozwiązali.

> Drugie pyt.: Jak to dziala dokladnie? Ja sobie to wyobrazam ze
> poprostu wkladam w port USB, system przydziela dynamicznie litere
> kolejnego dysku i moge normalnie zrzucac dane identycznie jak na
> dyskietke. Zadnych dodatkowych sterownikow itp. nie trzeba wczesniej
> instalowac, ale podobno jakies CD jest dostarczane z czyms tam. Jak
> to jest?

Wkłada się do portu USB i komputer rozpoznaje go automatycznie jako dysk
wymienny. Literę dysku można narzucić samemu (przynajmniej w Win XP).
Sterowniki są wymagane do Win innego niż Me i XP. O innych OS nie
wypowiadam się. Na załączonym CD będą właśnie te sterowniki jak również
może być inne oprogramowanie. W przypadku mojej Actiny jest jakiś
program do tworzenia prywatnej (zabezpieczanej hasłem) partycji.

> Czym sie rozni FlashDrive od PenDrive?

Nazwy zamienne

> PS. Jak ktos ma na uniwerku, szybsze lacze niz w domu to taki flash
> drive to calkiem niezla rzecz :)

A jak fajnie byłoby mieć takiego /pena/ o pojemności 1GB :) Szkoda
tylko, że takie drogie.
Big Jack

--
     //////