Re: Odp: Pady dysków :-(

Autor: Marco (notrue_at_interia.pl)
Data: Fri 30 Apr 2004 - 12:41:33 MET DST

Użytkownik "Jacek Maciejewski" <jacmac_at_tnij.go2.pl> napisał w wiadomości

> Mogło, mogło. Weź pod uwagę że dzień cały pracowałeś np. bez restartu
> systemu, na plikach systemowych z pamięci operacyjnej, a tymczasem
> dysk się sypał, uszkodzenia narastały. Po zamknięciu kompa operacyjna
> rzecz jasna zanika a próba wczytania systemu na nowo już nie musi się
> udać.

no tak uszkodzenia narastały, a wszystko działało bez problemu, bo
wszystkie narastające bad sectory były wrzucane po prostu zwyczajnie do
pamięci operacyjnej, jasne - no że ja na to nie wpadłem

> Mnie to wynika na normalne rozsypanie się za długo eksploatowanego
> dysku. Ten drugi dysk, który też się rzekomo rozsypał, miał zapewne
> jakieś powody dla których był nieużywany, czyli po prostu już przed
> włożeniem był niecałkiem sprawny.

bardzo WIELCE prawdopodobne - po prostu PEWNE
Skąd Ty "znawco" mówisz z taką pewnością, że było na pewno tak jak mówisz

> Opowieści że jakiś dysk się popsuł bo zasilacz dawał niewłaściwe
> napięcia włóż między bajki. Ja bym się nie odważył skonstruować
> urządzenia i go sprzedać gdyby nie miało poważnych zapasów
> wytrzymałości na tak oczywiste zagrożenia i nie ma powodu sądzić że
> inni konstruktorzy też tak nie postępują. "Znawców" zapytaj czy
> poczytali sobie o tolerancjach jakie dyski mają dla napięć zasilania.

"Znawco" - taka tolerancja jest określona przez specyfikację ATX 2.1, a
mnóstwo tanich zasilaczy przekracza normy.
To co mówię o padaniu dysków ze względu na zły prąd jest opatre o moje
doświadczenie i wśród moich znajomych też jeszcze kilka osób, że już nie
wspomnę o wszystkich tych którzy na tej grupie o takich problemach pisali.
Chociaż.... z jednym mogę się zgodzić - to że 2 dyski padły w tak krótkim
czasie mogło być spowodowane albo jakimś kosmicznym zaburzeniem prądu,
albo jakimś zwarciem, przepięciem itp. Powód też mógł być oczywiście
niezwiązany z prądem. Ale na pewno nie ze względu na ... "długie
eksploatowanie dysku" - LOL!!!