Re: Kupione na Allegro - ... i wielki problem z laptopem :(

Autor: adasiek (podolany_at_poczta.wp.pl)
Data: Thu 29 Apr 2004 - 01:09:29 MET DST

j_a_r_o_at_interia.pl wrote:

[...]
> ze Szczecina (ale to torche dalko dla mnie) i chcial za ta usluge tylko 50 PLN!
> i powedzial ze potrwa to jedynie 10 min. Probowalem juz wyciagac napedy,HDD ,
> baterie , i bateryjke podtrzymujaca , lecz nie przynioslo to zadnych efektow :(
> Naprawde duzo bym dal zeby sie dowiedziec jak to zrobic.

no to poszukaj wiecej bateryjek na laminacie; albo po drugiej stronie
laminatu; moze pod jakims radiatorem; jezeli haslo jest na pamieci
nietrwalej, to jej zawartosc zniknie po zaniku sie napiecia; rowniez po
zwarciu powinna zniknac /zwarcie trudno spowodowac, bo laminat powinien
byc polakierowany/; notebook moze miec kilka baterii; taka wielka np.
zielona, ktora widzisz jak go otworzysz, to raczej na 100% nie jedyna;

szukaj ukladow w obudowach DIP, ktore mozna wyjac; porozlaczaj wszystkie
polaczenia, jakie widzisz gdziekolwiek w bezposredniej bliskosci plyty
glownej; poszukaj po numerach ukladow w google informacji na temat
pamieci kasowalnej ultrafioletem; poszukaj dokladnie odslonietych
punktow lutowniczych na laminacie; byc moze trzeba zewrzec ze soba dwa
takie punkty - one wcale nie musza znajdowac sie bezposrednio obok
siebie;

postaraj sie robic w takiej kolejnosci: najpierw powyciagaj wszystko co
sie da /cokolwiek co masz podejrzenie, ze moze dac sie wyjac/ z plyty
glownej; teraz sprawdz, czy haslo zniknelo; jesli nie, to szukaj
odslonietych punktow lutowniczych /one moga wymagac obecnosci widocznego
dla ciebie zasilania/; dopiero na koncu szukaj ukladow wymazywalnych
ultrafioletem /ich raczej nie bedzie, a jak beda to raczej
nieudokumentowane/;

gdyby haslo bylo zapisane na pamieci trwalej, to jedyna odpowiedzia
serwisu byloby "wymienic plyte glowna"; ew. wylutowanie scalaka
zawierajacego pamiec trwala, ale to nie zajmuje 10minut;

zobacz rowniez zawartosc strony www:
http://groups.google.com/groups?selm=1Egb8.2476%24PS6.235549%40news02.tsnz.net

acha: jeszcze jedno: na tej grupie po prostu pytaj, co masz zrobic; nie
dopisuje bajeczek typu "nie znam POP; notebooka ukradlem" albo "nie znam
POP; notebooka kupilem w dobrej wierze na allegro"; bo te bajeczki nie
maja przeciez zwiazku z rozwiazaniem problemu;

pzdrv;
adas;