Re: Kupione na Allegro - ... i wielki problem z laptopem :(

Autor: Wojciech Gazda (gazda_at_fema.krakow.pl)
Data: Tue 27 Apr 2004 - 19:12:06 MET DST

marikaz wrote:

> Wojciech Gazda <gazda_at_fema.krakow.pl> wrote in

> Postaw sie w sytuacji kolesia, ktory to kupil. Wydal kase
> na sprzet, ktory najprawdopodobniej jest kradziony.
> Ty z kolei radzisz mu, zeby udal sie na policje i o wszystkim
> opowiedzial. OK. Tylko koles straci i notebooka i nie odzyska kasy,
> a zlodzieja (sprzedajacego) najpewniej i tak nikt nie zlapie.
>
> Po drugie. Nie ustalilismy chyba na 100%, ze sprzet jest z ognia
> prawda?
> Po trzecie. Popieranie zlodziejstwa polega na kupowaniu od zlodzieji.
> Pragne zauwazyc, ze to nie ja kupuje od zlodziei.

> [...]

Nie mówię, że w tym przypadku był to świadomy zamiar kupna kradzionego - na
pewno nie - po prostu pech. Lecz niestety z Allegro jest trochę jak z "kup
pan cegłę" :-( I to już było w *pełni świadome* ryzyko.

Prawda jest zaś taka, że większości ludzi NIE stać na laptopy (i radia, i
komórki). Dlatego lecą na giełdę i często kupują to od złodziei. A później
tak jak Ty, świętoszkowto wmawiają sobie "no przecież nie kupiłem u
złodzieja tylko na giełdzie"... I później mamy: wysyp bandziorów kradnących
radia i wyrywających ludziom komórki. Popyt rodzi "podaż".

--
Wojciech Gazda
* Home page        - http://trurl.asua.org.pl            *